Jag har gjort iordning en uteplats för uteduschen med en stenkista, fiberduk över det, dekorgrus, och stenplattor att stå på.
Utedusschen jag har köpt är soluppvärd och rymmer ca 16 liter.
Med i förpackningen var expanderbultar.

Jag hade tänkt att jag bygger en liten typ fraktpall i trä som jag ställer på två stenplattor så att träet inte ligger direkt på marken. Får att få än mer stabilitet på det så lägger jag ju såklart lite mera sten över träpallen så att den verkligen står stadigt.

Men behöver jag då expanderbultarna? Eller kan jag bara ta andra muttrar och dra i dem?
Om jag ska använda expanderbultarna, hur sjutton drar jag ut dem? Allt jag har är en tång för expanderskruvar till gips, den fungerar inte till det här ändamålet kan jag säga.
Och det här är nog ända gången jag överhuvudtaget kommer att använda expanderbultar så att köpa en tång för typ 400:- för att dra ut fyra bult känns inte särskilt välmotiverat.
Tips mottages med STOR tacksamhet.
 
Du kan väl borra genom din tilltänkta pall med borrmaskin och ett lämpligt stort borr och sedan använda vanlig skruv och mutter som du sätter genom foten på duschen och pallen.
Var försiktig då det kanske blir vingligt och det vore synd om någon fick duschen över sig och slår sig galet.
Lycka till..:)
 
Jo, tänkte jag skulle göra så... kanske funkar och kan bli bra...
Tänkte ju länga lite tunga stenar på träpallen sen för att få mer stabilitet i det hela så att den inte välter. Tror det kan funka...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.