S
johel572 skrev:
Japp, ställer man in in blöta bilar blir det väldigt väldigt blött.
finns annat blött
 
Ska ställa in vanliga standard trädgårdsprylar såsom gräsklippare, skottkärra, spadar mm. Inget som avger allt för mycket vätska...;)
Men slutsatsen blir då att jag slår till på en sådan ytterdörr istället, mot bauhaus!
 
S
allt mer eller mindre blött ;)
 
Det är väldigt enkelt att spika ihop en dörr som duger på ett kallförråd. Man sätter in den direkt i stommen så behövs det ingen karm. Enkelt och praktiskt och hållbart.

Onödigt att lägga ut en massa pengar på en köpedörr.
 
heimlaga skrev:
Det är väldigt enkelt att spika ihop en dörr som duger på ett kallförråd. Man sätter in den direkt i stommen så behövs det ingen karm. Enkelt och praktiskt och hållbart.

Onödigt att lägga ut en massa pengar på en köpedörr.
Samtidigt skönt med riktigt lås och att den stänger bra. Fast håller med, kan man inte köpa för 500 kr/blocket så hade jag kanske byggt något med brädor jag också :)
 
A
Jag hade samma fundering som TS, men mitt förråd har både en kallförrådsdel och en varmförrådsdel (med parkettgolv och papperstapeter), hela förrådet är dock isolerat. Ytterdörrarna är idag gjorda av panel som sitter på en ram som sedan är fodrad invändigt med en skiva, och de sitter i kalldelen. De glipar och gör att det kommer in kyla och är svåröppnade på vintern. Jag har också funderat på att köpa ytterdörrar liknade TS förslag, just för att prisskillnaden inte är så stor och för att alternativet att snickra ihop nya dörrar också skulle kosta rätt mycket, dessutom en del jobb med att få till passformen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.