Hej!

Är det någon som har erfarenheter av Swedala tak AB?

http://swedalatak.se/

Eller ett annat företag som pysslar med tak i dalarna/västmanland


//Niklas
 
Jag har bara dåliga erfarenheter av dem!!
 
  • Gilla
På grön kvist
  • Laddar…
Kan du utveckla? Ska fixa nytt tak och de är en av dem som jag pratar med.
 
Janne6 skrev:
Kan du utveckla? Ska fixa nytt tak och de är en av dem som jag pratar med.
Försäljaren som lämnade pris på papptak får enligt vd´n inte räkna på sådana jobb,det ska han tydligen göra själv..och hur ska kunden veta det?Jobbet de gjorde var så dåligt,ruttna brädor som var kvar,plåtarbetet såg ut som en 3-åring gjort.De fick göra om allt,hantverkarna rätt griniga och otrevliga för att de fick göra om jobbet,vilket jag tycker säger rätt mycket om dåligt arbete.Så jag rekomenderar dig att ta en annan firma!
 
  • Gilla
På grön kvist och 1 till
  • Laddar…
Positiva inlägg om företaget är raderade och två medlemmar är avstängda. Det visade sig vara företaget som låg bakom dem.
 
  • Gilla
dank och 3 till
  • Laddar…
harry73
Då är det kanske dags att starta en varnindstråd för företaget igen, för om de beter sig så går det inte heller att lita på referenserna eller föra en konstruktiv samtal när man inte är nöjd med jobbet. Tur att jag bor närmare svedala än dalarna
 
  • Gilla
Olins
  • Laddar…
Vi har haft Swedala tak och är faktiskt supernöjda. De två snickarna/takläggarna har varit mycket seriösa och jobbet är i mina ögon väl utfört och enligt utsatt tid. Vi har haft daglig kontakt med dem och resonerat kring lösningar då vi hade valt att förlänga vår takfot efter tilläggsisoleringen. Plåtjobbet har de inte gjort utan de har använt sig av en plåtfirma. Så enligt mig är de bra. / Fredrik Haglund Insjön
 
Fredrik Haglund skrev:
Vi har haft Swedala tak och är faktiskt supernöjda. De två snickarna/takläggarna har varit mycket seriösa och jobbet är i mina ögon väl utfört och enligt utsatt tid. Vi har haft daglig kontakt med dem och resonerat kring lösningar då vi hade valt att förlänga vår takfot efter tilläggsisoleringen. Plåtjobbet har de inte gjort utan de har använt sig av en plåtfirma. Så enligt mig är de bra. / Fredrik Haglund Insjön
När man läser ditt inlägg så känns det inte ärligt skrivet, du kunde åtminstonde ha lagt ner lite genuitet när du skrev så att man kunde tro på det du skriver :)
 
  • Gilla
Alebaleportocale och 1 till
  • Laddar…
Tråkigt att mitt inlägg inte uppfattas som seriöst, men det är upp till läsaren att bedöma, vi fick i alla fall ett snyggt hus med ett tätt tak och i slutändan är det det som räknas för mig. /Fredrik
 
Som ny medlem där du gör ditt första inlägg och hyllar ett företag i en tråd där flera användare precis blivit avstängda för falska inlägg om det kritiserade företaget så får du räkna med att bli ifrågasatt. Jag kan inte undvika att bli lite nyfiken hur du som kund till det kritiserade företaget och ny medlem på forumet råkade hitta just den här tråden.

Personligen så bedömer jag inte företag efter nöjda kunder utan hur de hanterar missnöjda kunder och reklamationer. Som jag ser det så är det ganska ointressant när allt gått bra utan det som är intressant är att se hur ett företag hanterar situationen när det blir problem. Och att företaget försökt lägga in falska inlägg här på forumet förstärker bara bilden av att det inte är ett seriöst bolag.
 
  • Gilla
Alebaleportocale och 8 till
  • Laddar…
Varslen hos Swedala tak kanske inte beror på att rotavdraget sänks...
 
Jag uppdaterade artikeln med en länk till den här tråden också.
 
  • Gilla
Olins
  • Laddar…
harry73
Jag tycker hela tråden stinker. Det finns bara nya medlemmar som bara har skrivit inlägg i denna tråden, och som inte har varit här efter det.
Jag undrar om det är riktiga kunder eller om någon bara är sur på Swedala tak.
 
  • Gilla
rieboq
  • Laddar…
Klart man är sur på Swedala tak när de gör ett dåligt jobb och det vill man varna andra för.
Har haft och gjort med många andra hantverkare som jag varit nöjd med som man inte behöver varna andra för
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.