Här har vi ett rum med stooora fönster och många på rad.
Det är 320 i takhöjd och vi är inne på nått vitt lite genomskinligt tyg.

Men frågan är vad man ska göra för typ upphängning :confused:
En stång på varje storfönster och inget i mitten, en stång över allt (ca 5 meter), platsbyggd stång bara för 1 gardins längd på varje sida storfönster.

Tips förslag och gärna illustrerade bilder önskas :D
 
Redigerat:
Har tyvärr ingen bättre bild just nu men kan fixa bättre efter 30/3 om inte vi bestämt oss e2a90-d5fc9-15363-6dc19-e1a6f-886a7-8db5f-31fa7.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hemmakatten
En hel stång över alla fönstren skulle jag ta och ha fyra längder gardiner. Men fönstren är fina utan gardiner också.
 
  • Gilla
yonna och 2 till
  • Laddar…
Jättefina fönster och vad praktiskt (ur gardinsynpunkt) att fönsterbrädorna inte sticker ut från väggen. Föreslår en takskena så att ni kan ha gardiner vid alla fönster om ni vill, och som inte syns lika tydligt som en gardinstång. Jag gillar inte synliga gardinstänger.
 
  • Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
pillan71 skrev:
Jättefina fönster och vad praktiskt (ur gardinsynpunkt) att fönsterbrädorna inte sticker ut från väggen. Föreslår en takskena så att ni kan ha gardiner vid alla fönster om ni vill, och som inte syns lika tydligt som en gardinstång. Jag gillar inte synliga gardinstänger.
Det är 320 i takhöjd och 5m långt :x blir te å spara lite pengar först ser ja ;)
 
En annan variant är att sätta vajer i alla fönstersmygar och sätta exempelvis hissgardiner i dom. Lite mindre tyg att spara pengar till. ;)
fönstersmyg.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
Jag tänkte precis som pillan71, här passar det med takskena och mycket tyg, gärna genomskinligt. Du får passa på när det är rea någonstans. :)

gardin8.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pillan71 och 1 till
  • Laddar…
Gardiner kostar oftast mycket. HÄR finns ett vitt skirt tyg (fin kvalitet) som kostar 197 kr/m om du tar mer än 10 m, vilket du ju behöver, eller också 49 kr/m om du beställer från Ellos. Ca 4 meter per fönster (du behöver sy in lite både uppe och nere eftersom metervara), dvs ca 200 kr per fönster. Inte så farligt tycker jag och det är snyggt!
 
Redigerat:
  • Gilla
pj87
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.