Hej,
Här i Skåne ligger marktemperaturen nu på 7-10 grader, och gräset växer ganska rejält. Men, trots detta har jag bara sett en gräsmatta där dom satt roboten i arbete. Jag har inte hört eller sett några spår efter någon övrig gräsklippning och rent kalendermässigt känns det lite tidigt med början på april. Så, hur gör ni? När börjar ni klippa gräset?

/ magnus
 
harry73
Snart, kanske om två veckor?
 
Väntar så länge som möjligt så roligt är det inte.
 
  • Gilla
Sir Duke och 2 till
  • Laddar…
Jag släppte ut min robot förra helgen, dock med ganska hög klipparinställning, så den tar nästan inget ännu. Däremot såg jag "klipp-ränder" i en grannes matta när jag gick förbi i söndags.
 
Kylan har hållit i sig länge i år. Jag brukar klippa första gången omkring 20 april.
 
Klippt i södra Skåne.👍
 
En dm hoptöad snökaka kvar på nästan hela gräsmattan i Örnsköldsvik. Gräsklipparen lär få vila minst en månad till, troligen ännu längre.
 
Det här är ju bästa tiden! Grönt gräs eftersom det knappt legat nån snö på det och inte behöver man klippa heller. I Stockholm är gräset inte igång ännu.
 
Klippte igår.
 
klippt 2 gånger redan, denna & förra helgen
skåne
 
Jag körde igång i lördags jag oxå, tidigare än nånsin för min del men mattan växer på fint så det behövdes verkligen. Och det är skönt att vara igång igen, en nyklippt gräsmatta ser ju bara för härlig ut!
 
när gräset är för långt
 
  • Gilla
BG.s
  • Laddar…
Började med fläckvis manuell klippning igår, där det börjat bli långt. Främst nära hus där snön försvann först. Roboten kommer nog ut om nån vecka gissar jag.
 
Släppte ut roboten i lördags. Det gick inte att vänta längre, gräset svajade i vinden..
 
Har ingen gräsmatta, körde uteservering istället :p


IMAG1045.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Rasmus504 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.