E
Skrivet av: Thomas

100kvm altan är väl inte gigantisk? Grill , matplats, badtunna och det är fullt om man vill ha det lite luftigt.
 
E
Skrivet av: Linda

Jisses!! Man skulle blivit snickare! Som sjuksköterska tjänar jag inga 500:-/h.. Tror jag snickrar själv under semestern..
 
E
Skrivet av: Tobbe

Linda: vad tror du att du kostar din arbetsgivare /h med sociala avgifter osv?
Om du anlitar en firma så är det ju inte direkt ner i fickan på den som utför det, om det nu inte är svartjobb såklart..
 
  • Älska
  • Gilla
Acetonitrile och 1 till
  • Laddar…
E
Skrivet av: Peppe

Jisses!! Tänk om folk kunde räkna och tog reda på var pengarna gick... Men det verkar ju vara vanligt att folk (speciellt dom som röstar rött) tror att egenföretagare tjänar det som står på fakturan medans det egentligen är så att hälften av summan går till bland annat Linda själv via skatten!
 
  • Gilla
  • Älska
KriZomb och 1 till
  • Laddar…
E
Skrivet av: Eric

160 h, rätt mycket tid för en altan...
 
K
Ett ok pris på en hantverkare är ca 400 skr/h och utav detta utgörs ca 80 skr/h socialakostnader såsom tex försäkring , amf osv . Resten utav utöver 400skr/h går till stans häftigaste firmabil . Om hatverkan är svensk . I annat fall så handlar det om andra priser såson ca 150skr/h där allt ingår där har du även rätt till rot avdrag.Mer pengar över till mtrl ta ett snack med basen . Lycka till .
 
kumrif skrev:
Ett ok pris på en hantverkare är ca 400 skr/h och utav detta utgörs ca 80 skr/h socialakostnader såsom tex försäkring , amf osv . Resten utav utöver 400skr/h går till stans häftigaste firmabil . Om hatverkan är svensk . I annat fall så handlar det om andra priser såson ca 150skr/h där allt ingår där har du även rätt till rot avdrag.Mer pengar över till mtrl ta ett snack med basen . Lycka till .
Skitsnack.

Fakturera 400 och få ut 320?
 
G
Om hantverkaren kostar 450kr ink moms
Blir det 360kr - 31,42% i sociala avg =274kr i lön före,inkomst skatt.
Men sen går det ju en del pengar till bokföring firmabil verktyg arbetskäder mm.
Borde ingå i grundskola att lära sig HUR vansinnigt dyrt vårat system är..
 
I
Har byggt en altan på 29 kvm och en
förstukvist vid ingång. Faktura på 118tim o mtrl 16 tkr.
Känns dyrt?
 
I
Har byggt en altan på 29 kvm och en
förstukvist vid ingång. Faktura på 118tim o mtrl 16 tkr.
Känns dyrt?
 
U
Vi har byggt 85 kvm, två nivåer (inga räcken), fyra olika trappor. 20 000;- Vi gjorde allt själva inkl markarbete. Inser att jag har tur som är gift med en handy-man.
 
Ser ut som Estwing vänt trallbrädorna åt fel håll ;)
 
B
160h ? HAHAHAHAHAHA. Är det blinda enarmade snickare som skall göra jobbet? Jag som är lekman byggde 30kvm på under tre dagar.... SJÄLV, inklusive gräva hål för plintar!

160h.... jösses...
 
S
Bo Ek skrev:
160h ? HAHAHAHAHAHA. Är det blinda enarmade snickare som skall göra jobbet? Jag som är lekman byggde 30kvm på under tre dagar.... SJÄLV, inklusive gräva hål för plintar!

160h.... jösses...
Det är alltid svårt att diskutera med någon som lider av selektivt minne :) men jag kan lova dig att du inte gjorde hela jobbet på 3 dagar.
 
  • Gilla
martin43
  • Laddar…
kan man inte bygga sin egen altan ska man inte ha hus =)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.