Idag fick vi äntligen granitskivan monterad i vårt nya kök som i princip är klart. Samtidigt kom vår nya diskho Franke Kubus - KBX 210-55 på plats http://www.franke.com/content/kitch...kar/kubus/kbx_210-55/127_0324_768_detail.html
Jätteroligt tills jag skulle installera diskhon. Hade temporärt en ikea-ho och den var inga problem att koppla in.

Mina v/a-kunskaper är högst begränsade så jag behöver hjälp. :) Vad jag kan se saknar mitt nya paket från Franke bottenventil, bräddavlopp och silbricka/korgventil. På hemsidan står: Integrerat avlopp, pressat avlopp direkt i plåten. Ger ingen skarv mellan avloppet och lådans botten.

Det följer med vattenlås och en massa böjar. Vad behöver jag köpa till för att fixa detta?
IMG_3200.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_3198.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_3199.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Det ser onekligen ut som någon missat att skicka med (minst) en påse till.

Till vår franke-diskbänk kom det tre påsar med grejer; en med {breddavlopp + korgventil + bottenventil} per ho, samt en påse med vattenlås (från prevex).

Testa att ring leverantören imorgon, det kan ju vara så enkelt att de missat den... :)
 
Krilleman
Den delen du saknar borde ha legat i samma påse som sil-koppen. Det ska vara ett kit likt bilden.

På denna passar sen ditt vattenlås.

3241599A.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
är det rätt sats till den hon då? Det är väl en enkel match att se om allt är med enligt bilden? Om allt finns så är det ju fel sats helt och hållet.
 
Krilleman
Vattelås-satsen är det inget fel på enligt anvisningen som ligger bredvid.

Det är silkoppen till diskbänken som inte är komplett.
 
Silvertejp från 2 håll borde duga!:)
 
Dom har helt klart missat att skicka med allt, det skall vara 1 påse med bräddavloppet, packning, "platt rör" eller en flexslang i plast som gärna vill kännas osäker att sitta kvar!
 
Krilleman
Pagno skrev:
Dom har helt klart missat att skicka med allt, det skall vara 1 påse med bräddavloppet, packning, "platt rör" eller en flexslang i plast som gärna vill kännas osäker att sitta kvar!
Precis, bräddavloppet ska ligga i samma påse!
 
Tack, jag har konstaterat detsamma - att bräddavlopp och bottenventil saknas. Franke har bekräftat. Surt bara när man installerat ny diskho och inte kan använda den. :mad: Tyvärr passar inte IKEAs skruv - för långt avstånd. Jag la en bricka och drog en längre skruv rakt ner i ikeas bottenventil + lite silvertejp runt. Funkar ett par dagar innan de riktiga grejjerna kommer :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.