Hej, ungarna är väldigt dåliga på att stänga garageporten vilket har resulterar i att den står öppen hela nätter. Garaget är i källaren med 20 grader så det är ju inget kul.

Tänkte om det gick att programmera larmet Bosch DS7200 så att det larmade i panelen om dörren varit öppen i typ en 1h. Någon som vet om det är möjligt?

Tack på förhand.
Per
 
R
Bosch DS7200? Har du lånat det från något museum? Det låter som det här är ett bra tillfälle att ta klivet in i 2000-talet så att du kan programmera sådana finneser utan att stansa ett nytt hålkort.
 
Asgarv!! Är det så gammalt? DS7220 heter det. Jag är ändå rätt stolt över att jag lyckats programmera om det vid tre husbyten och orkat montera ner och upp det... :)
Jag hade gärna bytt ut det men sambon tycker inte att det är värt pengarna. Vi behöver inget larm tycker hon vi har det bara för att jag skall få leka av mig.

Det är bara o glömma då? :surprised:
 
Hade samma problem som du fram till förra helgen. Har satt en magnetkontakt på porten som i sin tur styr en röd och en grön lysdiod som sitter placerade så att jag ser dom utan att behöva gå och kolla på porten. Röd diod=stängd port och grön således öppen port.
 
  • Gilla
Morgan73
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.