Hej,

Jag har ventilationsrör på vinden och någon föregångare till mitt hus har rullat ut dessa och använt det som troligtvis blivit kvar som byggmatta i princip. Jag ska nu Sala reglarna för att kunna lägga golv men lyckades ju såklart inte dela på de dör pga nätet. Förstår om det låter enklast att ta bort dem men det är ett jävla jobb som också innebär att jag måste dra de där gamla mattorna genom hela huset och med tanke på hur det kliar trots att jag hade skyddskläder och knappt drog i den igår vill jag inte utsätta barnen för den skiten. Då tar jag hellre upp en utvändig lucka men det har jag inte riktigt tid med nu heller.

Så såg jag en billig bågfil på jula och tänkte att det kanske fungerar? Så till frågan, är det dels idiotiskt att låta mattorna ligga pga att det är gullfiber?

Kan det fungera att såga isär dem så att jag kan få bort en remsa så att regeln kikar fram?

Hur bra skyddar såna engångsskyddsoveraller från typ juls för att förhindra kli?

Mattorna är 60 och reglarna ligger ju såklart på cc60

Tack på förhand
 
Skrev på mobilen och ser att det kan vara aningen förvirrat. Jag har alltså ventilationsrör däruppe och sen har det blivit isolering över som var avsedd för dessa som någon rullat ut som en byggmatta. Den är väldigt otillgänglig och det ligger ytterligare isolering ovanpå vilket gör att det är rätt bökigt. Vet inte om jag kan få mer hjälp utifrån det förtydligandet men vem vet :)
 
Bild? Jag skulle lägga ett lager ny isolering ovanpå, lägg ut den gamla så bra det går innan bara.
 
Problemet är ju att jag vill sala på reglarna så jag kan få lite golv där men i och med att mattorna är prick 60 breda och ingen spänst alls så går de ju inte ner i bjälklaget om jag inte kapar dem någonstans. Det som är mitt stora dilemma annars hade jag bara kört på. Sen att de kliar som en stack pissmyror och det där jävla nätet på dem gör ju inte saken bättre.
 
såga tror jag inne är så lätt, kan en plåtsax funka? De är väl inte så tjocka?
 
Bara nät på en sida, isoleringen är 70mm. Kanske går med plåtsax men fan vad jobbigt i 3-meterslängder, haha.
 
Vinkelslip, all in efter 5 fredagsöl :)
 
Vinkelslip är nog inget bra med tanke på brandrisken. Men 5 öl är helt rätt! :)
 
Äldre modell av häcksax rekommenderar Isover.Ska testa så fort jag har tid.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Ah, smart :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.