Hej de är så att jag köpt villa o funderar starkt på om jag ska köpa robotgräsklippare. Tomten är på ca 2300 kvadrat. Även fått valet om att köpa förra ägarens åkgräsklippare (husqvarna). Har lite beslutsångest. Tomten har en liten slänt.

Har funderat på en Husqvarna automower 420. Hur är hållbarheten på robotgräsklippare jämfört med motordrivet?
 
Robot alla dagar i veckan. Har själv en 230 och det är det bästa trädgårdsrelaterade inköpet vi någonsin gjort. Bytt batteriet har jag gjort en gång på 5 år.
 
Jo är ser verkligen fördelarna med robot. Hoppas bara de funkar hyfsat i så stor trädgård med lite backar.
 
Jag skulle ta en robot alla gånger du får en helt otroligt fin gräsmatta medans du tittar på.
Och håller du dig till husqvarna så är det sällan krångel eller driftstopp. Är man bara väldigt noga vid installationen så kan du luta dig tillbaka i sommar.
Jag hade däremot valt en större klippare väljer du en 420 som precis täcker dina kvadrat så betyder det att den kommer få jobba dygnets alla timmar för att täcka upp. Väljer du 430X som ska klara av 3200kvm så räcker det kanske med varannan dag och 24 timmar därav får du bättre livslängd på klipparen.
 
Okej bra svar 😊 är verkligen sugen på robot så stor chans att de blir sådan 😄
 
Om du inte bryr dig om årsmodeller, köp 330X istället. Då får du mer för pengarna då det är exakt samma maskin som 430X.
 
  • Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
Jaså de måste jag kolla upp 😄
 
Pappa har 2500 kvm i tre delar, den tredjedelen som avskiljs av uppfarten är rejält kuperad med upp till 35 graders lutning. Funkar fint med robot.
 
Låter bra. Hur är Viking MI 632 eller honda miimo 520? Står mellan dom o husqvarna 430x. Känns som man kan lita på husqvarnan även om den är lite dyrare. ☺
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.