Det känns som att det borde gå att göra länkar i sin signatur men jag lyckas inte med de vanliga html-strängarna som jag plockat upp. Under rutan för signaturinställningarna finns det dessutom en massa behörighetsbegränsningar där html faktiskt nämns. Måste detta aktiveras av någon moderator eller är det skit bakom spakarna?
 
Är detta en så komplicerad förfrågan?
 
Vi vill inte ha länkar i signaturen och har stängt av det.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Vad synd, antar att ni vill minska länkningar utanför Byggahus som kan vara reklam.

Finns det någon möjlighet att man kan tänka om när det gäller internlänkning - det vill säga länkning av innehåll på Byggahus.se? Det är ju många som har flera olika projekt igång/färdigställda och det kan ju vara kul om man kan länka till dem.
 
Bra förslag. Ska undersöka hur man gör detta.
 
Blev det någon vidare fundering på detta?
 
Jag ska kolla, trodde vi hade fixat det. Du borde ju ha lekstugan i din signatur :)
 
Sorry, hade glömt denna. Vi försöker lösa detta under dagen idag. Förhoppningsvis funkar det imorgon bitti.
 
badtastex skrev:
Blev det någon vidare fundering på detta?
Nu ska det fungera.
 
Hur då?

Jag får fortfarande upp htm-kod som vanlig text och det finns ju inga funktioner annat än just text och table aktiverade...
 
Du behöver inte skriva någon html-kod. Du ska bara klistra in länken i signaturfältet så blir länken klickbar. Om länken är intern så blir den klickbar men inte om den är extern.

Så här kan det t ex se ut:

Ska?rmavbild 2016-04-01 kl. 09.02.47.png
Bild på signatur.
 
Okej, det låter ju rimligt. Men om man skulle vilja ha namn på länkarna istället för hela länken så funkar det inte...?
 
Det stämmer tyvärr, men man kan inte få allt, eller?
 
Ingen aning, jag är för dåligt insatt i forumkod/html för att kunna bedöma det men visst är väl namngivna länkar både snyggare och mer effektiva än hela adresser.

Jag inser att man gärna vill ha restriktioner på signaturens länk/funktionalitet/utformning så jag hoppas att du inte tar mina kommentarer som klagomål.
 
Jag ska kolla om det går att fixa men inte nu. Nu tar vi helg!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.