Mikael_L
Principiellt intressant. :)

Men annars är jag mest fascinerad över vad folk orkar bråka om.
 
Kan stå så mycket i JO-anmälningar... Det är först när resultatet är klart som det blir intressant.

Står först i artikeln att det var att besöket var oanmält som skulle varit problemet.
Senare att det vara att han inte meddelade sin närvaro och ärendet när han kom till platsen.

Är två väldigt olika frågor.
En tjänsteman som smyger runt och gör tillsyn under täckmantel är naturligtvis inte ok (om det var vad som skedde).
Men att om alla tillsynsbesök ska vara kalenderbokade minst en vecka innan blir ganska orimligt.
 
Mikael_L
Ja det är inte speciellt effektivt om hälsovårdsnämnden alltid bokar in tillsynsbesök på restauranger, eller arbetsmiljöverket på arbetsplatser.
En viss mängd oannonserade besök måste det nog finnas för att vissa saker ska fungera. :)
 
Det framgår ju inte riktigt vad som har hänt. Om inspektören har gått rakt in genom en stängd ytterdörr, eller bara klivit in på en o stort sett öppen byggarbetsplats. Men att föranmäla blir ju bara löjligt.
 
Mikael_L
Jag tror inte kommunens byggplatsbesök är så nödvändigtvis oannonserade.
 
Varför skulle inte kommunen få komma på oanmälda besök? Det måste vara det dummaste jag har hört. De gör för få oanmälda besök.
 
Det fanns kanske ingen på bygget som kunde prata svenska?
 
känns som nåt är konstigt på bygget om man orkar bry sig om detta. Dessutom lägga tid och skattemedel på att dra i ärendet...
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.