Hej,
Jag har ett nybyggt hus som behöver att putsas. Ytan är c:a. 250 m2.
Jag har fått ett pris på 1250 kr m2 inkl. moms. Tilläggas kan att fasaden är redan nätad (ingår alltså inte i priset) och klar för slätputsning med rödgrund och Finja Ädelputs.
Jag tycker att det verkar dyrt?
Riktigt dyrt.
Eller är det vad man får räkna med??
 
Ja det verkar lite dyrt. Jag fick en offert på tjockputs på mintelullskiva där allt material ingår samt uppsättning för 1000 kr/kvm. Då är sista lagret genomfärgat.
Fick även en på tunnputs som applliceras på frigolit samt nät. Den löd på 900 kr/kvm
Hör med några andra firmor.
 
1250 kr per m2 låter riktigt dyrt. Jag pratade med en tvåmansfirma som fått bra referenser och de sa att det oftast hamnar på ca 750 kr +moms per m2. Då gör de allt arbete från GNU-gips till färdig fasad. Inklusive mineralullskiva, nätning, tjockputs... och då har de med sig egen ställning som de använder dessutom.

Så kolla runt bland de mindre firmorna, men kolla även deras referenser.

Lycka till
 
Vart bor ni?

Jag tog hem den antagligen dyraste i Stockholm och han skulle ha 1250:- Kvm

/Robert
 
Vi har begärt offert från flera mindre firmor. Priset har legat ca 1250 kr /m2. Det gäller reparation/omputsning av en vägg (ca 60 m2) i ett "Reverterat hus" i BROMMA
All gammal puts ska bort och nytt nät läggas- priset har varit efter ROTavdrag ca 1250 kr /m2. Skall fönstren räknas med i ytan? Är det normal totalpris för putsning och nätning över vassmatta?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.