Helt klart mitt sågverk
_DSC2975-1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pear4Life och 1 till
  • Laddar…
Bilen för att slippa gå (kommunalt har jag inte åkt sen jag tog körkort 1993) Släpet för att få med hjulingen dit det skall lekas och hjulingen för lek när man kommit fram. Finns tillräckligt många som försöker vara vuxna, så jag förblir ett barn :p

IMG_1359.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Datorn, utan tvekan.

Gäller det husrelaterade så är det nog alldagliga ting som tvättmaskinen, diskmaskinen och gräsklipparen som kniper förstaplatsen.

Gäller det verktygsmaskiner så är det nog multimaskinen, BOSCH GOP300 eller möjligen min Hitachi borrhammare.

Tumstock är för övrigt, per definition, inte en maskin ;)
 
Nespressobryggaren med ångrör. :) När jag är i byggartagen är det nog skruvdragaren eftersom jag sällan använder spik.
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Micro skrev:
Datorn är nog det verktyg som används mest och jag är mest glad över.
Utan dator/ internet skulle det vara svårt att få fram bra fakta om alla andra verktyg man äger eller vill köpa , samt att det finns en väldigt bra kunskapsbank man kan gå till när man har problem med sitt hus...;)
Utan dator/internet skulle man få såå mycket annat gjort ;). Så det är nog hatkärlek där.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Pratar vi maskiner som aldrig lämnar tomten så ligger gräsklipparroboten högst, sen kaffemaskinen och sen tvättmaskinen.

Eller ja, roboten har försökt lämna tomten några ggr. :D

Kärlek!: https://www.youtube.com/watch?v=ULFFogXJ7jk
 
Helt klart min sambo ;) Ett röststyrt multiverktyg utan dess like! Fungerar till det mesta när det kommer till hushållssysslor! Vilket resulterar i att jag får mer tid till annat :)

Skämt å sido... Det måste ändå va den här
20160328_181757.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Snailman
KnockOnWood skrev:
Jag ser inte förbandslådan ;)
Det är faktiskt ganska svårt att skära sig med ett multiverktyg, det skall inte vibrera med verktyget om det ska skära, och huden har en tendens att vibrera med.

Tog ganska lång tid innan jag konstaterade detta, då det ser ganska respektingivande ut när det är igång, för att inte nämna ljudnivån :)

Men jag gillar nog satsen med batteri drivna makitaverkryg mest, följt av kap gersågen och muötiverktyget.
 
Den här diskussionen tar verkligen fram hur olika vi människor är.......... tänk vad mycket grejor som man aldrig eller sällan behöver..... men vi är ju alla olika som tur är.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.