Är det någon som valt extra utvändig väggvattenutkastare från badrummet i sitt Ä-hus. Jag funderar själv på detta men blev varnad om att det innebär att man får ett extra vattenrör genom väggen i badrummet som tar plats och ser illa ut. Stämmer detta? Är det nån som har bild på detta?

/Johan
 
Det stämmer att du får ett extra utanpåliggande vattenrör i badrummet ut till väggen, men så vidare fult tycker jag inte det är.

Vi bygger ett Mimer, och där kommer röret från handfatet, och går längs den väggen handfatet sitter på, längst med golvet, ut till ytterväggen. Vi kommer byta till ett stort dubbelhandfat med riktig komod, så det kommer inte synas så mycket av det röret. Vi kommer även sätta in en duschkabin, så där kommer ju långa utanpåliggande rör längst den väggen med, som kommer synas betydligt mer. Men så ser det ju ut i alla badrum, så jag kan inte riktigt se hur det kan bli fult.. :-/

Men gud så glada vi är att vi valde vattenutkastet, för nu får vi ett på varje sida huset. Ett på uppfarten för tvätt av bil o dyligt, och ett på baksidan för vattning av trädgår. :D

Mitt råd är utan att tveka att välja till det!!! :cool:
 

För att återgå till vad denna tråd handlar om så rekommenderar jag också 2 vattenutkast, ett på framsida och ett på baksida så man slipper släpa runt en massa slang i onödan.  
 
Vi valde en extra utkastare på framsidan. ÄH gjorde fel och satte dit en extra på baksidan där vi nu har 2! st med några meters mellanrum. Röret i badrummet blev jättefult, tycker jag. Vi har gömt det med badrumsinredning så det syns i alla fall inte. Utkastare på framsidan kommer vi att ha stor nytta av. Tänk bara på bevattning av nyrullad gräsmatta hehe.

/Ulle-Bella ;D
 
öhhh.. hehe..
Fick ni det fixat eller?
Förstår inte att dom satte ett extra på den sidan ni redan har med nån meters mellanrum, dom skulle ju själva tycka det verka konstigt och kanske ställa frångan till er.. hehe
 
Precis vad både besiktningsmannen och vi tyckte. Tydligen bara vi. Det är inte åtgärdat än men det finns med i besiktningsprotokollet. Kanske börjar bli dags att bråka om det ska bli klart till bevattningssäsongen. :-/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.