image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vad visar bilden? En bild må säga mer än 1000 ord men vilka ord? Fyll på med mer text så kan du få ett vettigare svar
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
Sotiga ränder svart suddigt svårt förklara men blir svart runt vissa ramar å klockor vi har
 
O
Jag tycker det ser ut som en skugga som tittar på stegens skugga....
:D
 
Så ser det ut runt våra friskluftsintag på sidan som vätter mot en vältrafikerad väg.
 
Tänkte just fråga om det är i anslutning till friskluftsintag eller ej. Är det det, så kan källan komma utifrån (men kan likaväl vara trafik som grannens kamin, eller någon som eldar i trädgården). Är det inte i anslutning till friskluftsintag, så är det minst lika troligt att källan är inomhus - kanske har ni haft tända stearinljus, kanske har ni lagat mat som osat, osv.
 
Häxsot?
 
Sovrumsvägg å på andra sidan har grannen sin kamin,i vardagsrummet blir det runt luftvärmepump å tavlor samma vånings plan
 
  • Gilla
FleX__
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Väggar blir smutsiga naturligt, damm fastnar ju där likväl som på andra ytor. Bor du i en stad eller nära trafik så kommer det mycket sot därifrån. Jag har kaminen i sovkammaren med vita tapeter (jag vet, supersmart av tidigare boende) och jag får mindre sot på väggarna här än vad jag fick i min lägenhet på söder när jag fortfarande bodde i stan och inte hade kamin.
Det känns inte riktigt som du kan beskylla grannens kamin för detta. :)
 
Okej bor i radhus å inte mycket trafik utanför men visst bor vi på en höjd så om det är från föroreningar utifrån da
 
Det ser ut som om det sitter en luftluftvärmrpump precis över klockan.
Om man har dammig miljö inomhus så fastnar damm mm runt tilluftsdon/innedelen av LLVP/mm där inneluften virvlar runt.
 
är det inte detta som på stockholmska kallas "skitvitt"
 
Vi får svarta sotiga fläckar på väggarna, men hos oss beror det på köldbyggor. Fläckarna uppstår där isolering saknas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.