Hej
Har nu kört 4 år med min AM 220 och det är dags att byta batteri.
Orginalet har ju varit kanon men har ändå funderingar på om det är någon som provat något alternativt batteri ?

Någon som verkligen hittat något som håller samma kvalitet?
 
Samma fundering här, 3 år gammal Automower 220 ac ingick i husköpet. Tänkte låta den gå denna sommar och sen förmodligen köpa ett nytt batteri.

Har sett många pirat batterier, men frågan om det är värt det. Uppskattar en uppdatering om du eller någon annan har köpt pirat.
 
Fick bli ett original batteri för att vara på den säkra sidan . Nu är det bara att vänta på att gräset skall växa
 
Köpte du batteriet och installerade själv eller lät något serviceställe göra detta?
 
Jag installerade det själv .
Köpte ny tätning till displaykåpan och bytte den vägen,

Däremot har jag inte kunnat komma åt service menyn för att nolla räkneverket ännu.
 
Hur många timmars drifttid innan du bytte? Kanske ger mig en liten fingervisning om det är dax att byta redan nu.

Jag har också letat efter den infon men såg att du svarade dig själv i en annan tråd, det är väl inte så mycket att göra än att lämna in den om man vill nolla med andra ord :/
 
J jorgeli skrev:
Fick bli ett original batteri för att vara på den säkra sidan . Nu är det bara att vänta på att gräset skall växa
Det var klokt, bytte själv till ett större med mer mA/H det kostade mig ca 6000 kr för grundkort i klipparn.
Raggmunken
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.