Hej!

Jag har ett charmigt men gammalt fritidshus där det finns en balkong ovanpå en tillbyggnad. Nu när vi ofta är fler besökare än vi har sängplatser skulle jag vilja göra om balkongen till ett sovrum istället. Då varken pengar eller byggnadskunskap finns i överflöd har jag några snabba frågor för att se om jag kan förvandla iden till handling! :p

Så här ser det ut i dagsläget:

fritidshuset.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


och bara för att illustrera om det var oklart så är här en mockup på vad vill göra.

fritidshuset-efter.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu till frågorna:

1. Tror ni att projektet är görbart av ett gäng glada amatörer (Vi har en certifierad elektrikter som tur är! :) )

2. Mellan tumme och pekfinger, vad kan kostnaden landa på?

3. Jag tycker att huser blir lite "själlöst" utan balkongen, har någon en annan ide hur det skulle kunna se ut för att liva upp intrycket lite? :p

Ha det!

/Adam
 
Enkelt sätt att liva upp fasaden: Matchande markis över de franska fönstren, skärmtak över entrén och den altandelen :)

På köpet får du möjligheten att skugga rummet innanför som annars blir väldigt varmt, samt att du får in mindre skräp/blött när det nån gång är dåligt väder.
 
  • Gilla
Ögonfröjd
  • Laddar…
Hej Anna! Tack för dina klocka förslag jag kommer definitivt ta det i beaktning, har har dock aldrig varit mycket för markiser men "times they are a changin" så det är kanske dags för det :)

Ps
Om någon har någon länk till liknande tillbygge så lämna gärna länk eller sökförslag för jag hittar inte mycket på den fronten...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.