vad går det på ca i Kvm?
 
Jag har köpt "Sydney" till mitt badrum i källaren. Det gick på 600 kr/m2. Tror att listpriset var drygt 700 kr/m2.

Körde klinker "Höganäs" rustikröd i tvättstuga och hallar i källaren. Ungefär samma prisklass.
 
Kakel och klinker från Höganäs kostar ungefär det samma som från andra yrkesbutiker: från och med ca 140 kr/kvm (inkl moms). Det som är anmärkningsvärt är att kvaliteten är ofta bättre än på billiga plattor köpta från t.ex Bauhaus, K-Rauta: de är av jämnare kvalité, lättare att skära, antal defekta plattor i kartong är obefintlig (med ytfel eller dyl) etc. De har en utmärkt katalog med tillhörande prislistor, hämta från din närmaste butik.

Jag är väl värt en liten bonus från Höganäs för denna reklam ;)

 
Frågan är tyvärr lika svår att besvara som "vad kostar en bil"? Beror helt på modellen och Höganäs har tusentals varianter.
 
Som sagt, prislista finns hos närmsta återförsäljare. Märkligt att de inte har den upplagd på nätet. Dock finns hela produktkatalogen på deras hemsida som du kanske sett.

bra kvalité på kaklet vad jag sett. Hoppas du hittar nåt du gillar.

PS. vi har just lagt in Höganäs kakel och klinkers i våra badrum, modellerna "Diesel", "Caracalla", och "Antalia".
 
Höganäs uravl av kakel har ytterligare en högst väsentligt fördel: Plattornas mått har oftast fogen inräknad. Plattorna är sålunda tex. 96x96, 97x97, 147x147, 195x195 osv. Mycket lätt att kombinera olika sorters plattor i olika storlekar.
Det är konstigt, men jag har inte hittat någon annan leverantör som kör med ett sånt system.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.