Har tagit bort ett avloppsrör från pentry i ett gästrum. Frågan är hur jag smidigast (tillräckligt tillsnyggat med så liten insats som möjligt?) fixar detta?


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
R
Ta änden på avloppet och gör en mall i gips, Anv fogskum för att Lima fast den. Spackla och måla... klart
 
Ribons skrev:
Ta änden på avloppet och gör en mall i gips, Anv fogskum för att Lima fast den. Spackla och måla... klart
Tack för tipset!
 
Hade nog stoppat in nån läkt som går bakom så man har nåt att skruva i med.
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
tommib
Du har ju ett jack i listen också. Har du möjlighet att köpa likadana lister? I så fall, såga bort den skadade biten och ersätt med ny list. Om inte, sätt dit en liten träbit som du täljer till som är lite mindre än hålet. Spackla sedan i resten med snickerispackel eller plastic padding.

Ang hålet i gipset skulle jag definitivt inte köra med fogskum, du har ingen aning om vart det tar vägen. Standardmetoden är en liten bit läkt, typ 22x43 eller liknande och skruva på bägge sidor om hålet. Skruva därefter fast lagningsbiten med en eller två skruv och spackla/måla.
 
  • Gilla
jonko
  • Laddar…
Fick rådet av Bauhaus att använda någon slags renoveringsplåster och spackla/måla över och så byta list.
 
Casco husfix rapid är bra grejjer, jag fyllde ett hål för inte så länge sedan då körde jag fogskum bakom och husfixen ovanpå.
 
En 20-cm smyglist som du limmar fast med sättlim eller monteringslim på insidan. Ta en hålsåg och såga ur en rund bit ur en gipsskiva som du limmar fast med sättlim eller monteringslim på listen i hålet. Spackla, slipa, måla. O ny golv list
 
Återstår slipning, målning och ny list


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.