Den första/ända "fakturan" var orderbekräftelsen som jag fick med grejen jag köpte. Sedan kom påminnelsen nu i torsdags. Konstigt med att det bara dyker upp en påminnelse eftersom de inte har skickat något jag kan få en påminnelse på:). Jaja, jag har skickat ett e-post meddelande till hon som har hand om ekonomin och frågat varför jag fått en påminnelse om en frakt. Meddelar resultatet här när jag får svar. Kommer givetvis betala och inte bråka även om jag tycker mig att jag inte ska göra det. Det är också som företag jag har beställt...
 
Kan ju vara Posten som hjälpt till med det första fakturan på frakten
 
FRS05 skrev:
Ja, det kan man väl säga. Men de omsätter 16 miljoner och har 13 anställda så SÅ litet är det inte. Deras grejer de säljer görs på offert. Begärde in en under mellandagarna och skickade en förfrågan då så antar därav ceo´n svarade. Fast jag gissar att han är med och säljer en hel del med tanke på storleken på företaget.
Vad står det för fraktkostnad på offerten.

Eller står det något i stil med "Frakt och emballage tillkommer"?
 
Det kan ju även stå "fritt vårt lager" eller liknande vilket även det innebär att frakt tillkommer.
 
Ja, jag ser det väl som att jag lärde mig en läxa den här gången. Fortfarande så tycker jag verkligen INTE att jag skall betala den där frakten men jag orkar inte bråka om drygt 300:-. Men det känns lite som vilda västern med frakter. Hur svårt kan det vara att tydligt framhäva det när man ger sin offert, att frakt tillkommer. Men hädanefter ska jag alltid dubbelkolla om frakt tillkommer och också vad frakten hamnar på. Vad med om att jag beställde en grej där jag visste att frakt tillkom. Fick mig då värsta chocken när fakturan kom och frakten var dyrare än själva varan. Kändes den gången som de beställt en hel bil bara för mitt lilla paket:). Jaja, jag ser detta som en lärdom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.