Jag har i min ägo lampett Bernadotte med porslinssockel, som jag tagit tillvaro. Modellen säljs fortfarande på t.ex. Byggfabriken. Kan vi använda denna i vårt badrum ? Vad kommer elektrikern att säga ? ;-)
 
Har för mig att den är dubbelisolerad. Borde inte vara några bekymmer förutsatt att den inte torkat ihop fullständigt.
 
  • Gilla
Pius
  • Laddar…
  • 732-101-lampett-bernadotte-vit-enkel_f64da4afd8.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ska inte vara några problem, bara att koppla in och se glad ut.
 
  • Gilla
Pius
  • Laddar…
En 40 år gammal lampa har troligen ledningar som är i gott skicka. Detta behöver givetvis kontrolleras innan inkoppling. Böj på dem och leta efter sprickor, kontrollera att lampsockeln är fräsch etc. Elektrikern kan säkert göra denna kontroll men renovering kan nog kosta väl mycket ja.
 
Eftersom en ny kostar 450 kronor hade jag satsat på det istället, att kontrollera och ev. byta elen i den gamla kan mycket väl bli dyrare i arbetstid till elektrikern.
 
Bo.Siltberg skrev:
En 40 år gammal lampa har troligen ledningar som är i gott skicka. Detta behöver givetvis kontrolleras innan inkoppling. Böj på dem och leta efter sprickor, kontrollera att lampsockeln är fräsch etc. Elektrikern kan säkert göra denna kontroll men renovering kan nog kosta väl mycket ja.

Den där har väl inga egna ledningar? Man kopplar FK (e.dyl) direkt till sockeln som på alla(?) Ifö armaturer.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 2 till
  • Laddar…
Nån elektriker som vill uttala sig ? :)
 
Lägg upp en bild av baksidan samt sockeln utan kupa monterad.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.