Har varit inne och läst div under ett år nu ,är snart färdig med mitt hus som blev lite större än
vad som vad tänkt .
alla sovrummen är30-35 m2 stora , kök 125m2. fem bad rum
har man eget inköp ska det inte kosta mer 15000kr m2,men ska man ha hantverkare att hämta div material och dom ska hänga hos alla leverantörer som servera frukost lunch mm så blir det jävligt dyrt,, och påslag mellan 10-35 %(rörläggare är effektivast på kontoret ,på att skriva ut fkt) )
dom lägger upp sitt arbete så att det blir gratis mat och vi får mindre, gjort på våra bygge !
men det innebär att man får bo på bygget så man har koll, ta tjänstledigt bra betalt för att städa o
få koll så att det blir bra.
 
Posta gärna mer info, ritning, bilder mm
 
Ska bli intressant att se och läsa detta. 500m2, låter som ett drömhus, klarade ni budget?
 
Mysko start. Liiite mer info vore intressant.
 
Kök på 125 kvm, det låter väldigt opraktiskt... Men posta gärna lite bilder :)
 
massa skitsnack...
 
  • Gilla
RoBo
  • Laddar…
Påminner lite om hen som betalat 750k för sitt badrum. Syftet var väl att få igång en diskussion kring hantverkare och förtroendet för dessa? Känns som att det är samma TS.
 
Har också lite svårt att förstå TS inlägg. Hoppas han är bättre på att snickra än att skriva i alla fall.....

Edit: Blev fundersam på en sak. Är huset byggt eller ej? Får inte ihop rubriken med första inlägget!?
 
Nej, det är många frågetecken.

Jag undrar mest hur man kan påstå sig ha en plan om man saknar budget....
 
Kök på 125m², det låter som nån skolbespisning. "fem bad rum" (sic!) - stor familj?

Undra om huset är byggt eller inte.
 
Det låter mer som ett bygge i USA än Sverige. Å andra sidan är det ju klockrent med ett badrum per sovrum (en suite). Den svenska modellen med ett badrum och i bästa fall en gästtoalett känns begränsad i tider av vinterkräksjuka :D

Ser fram emot fortsättningen på detta projekt!
 
För mig känns det inte lockande att ha fler badrum att städa. Tycker det är nog med tre stycken i kommande hus....
 
andersmc skrev:
Kök på 125m², det låter som nån skolbespisning. "fem bad rum" (sic!) - stor familj?

Undra om huset är byggt eller inte.



villla 2015 skrev:
...är snart färdig med mitt hus som blev lite större än
vad som vad tänkt .
Detta citat tyckte jag också var kul när man kollar på rubriken! "En plan på hur det ska vara"



Snälla "villla 2015", skriv lite mer. Blir så nyfiken på allt som rör denna härliga trådstart! Så många frågor som kräver svar!
 
Tror det är en robot
 
Troll...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.