Hej
Så var det dags gå vidare till nästa rum. Fick en tankeställare. Jag har I dom andra rummen lagt en remsa och spacklat alla "sprickor" mellan gipsskivorna och bredspacklat väggarna. Verkar inte ha funnits remsor från början.
Min fråga är, riskerar jag iom att jag gör så att huset blir "för tätt" så att det uppstår problem med fukt i framtiden ?
Ventilation i övrigt fungerar bra vad jag vet...
20160325_094321.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det finns ingen risk att du, genom att remsa och spackla skarvar i vanliga torrutrymmen, lyckas täta huset så till den grad att det uppstår fuktskador. Självklart ska du sätta remsor och spackla skarvarna, det blir bäst resultat då :)
 
Låter otroligt långsökt att de där springorna skulle bidra till ventilationen.
I så fall är något fel.
Men om du nu vill vara säker så kolla att det inte drar från dem.
 
Okej jo men det är lite långsökt jag vet, funderar varför man inte haft remsa från början? Jag vet att jag har läst någonstans att man inte ska täppa till alla hål, typ runt fönsterkarmar osv pga att huset måste kunna andas. Men det är lite långsökt alltihop kanske? Så länge man har fräscha ventiler och ventilationen fungerar borde ju inte det vara något negativt med att "täta".
 
Vad är det för material i väggarna? Innerhörn brukar man ha mjukfog då remsa inte fungerar så bra då dragkraften blir åt fel håll.
 
Det är gips. Och just denna spricka finns i burspråk i köket. Så vid varje sån burspråksvinkel finns en spricka. Tapeten som satt original var sådär vågig efter rörelser i väggarna...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.