Vill dela med mig mitt utmärkta köp ifrån eBay.

Har letat efter forstner borr ett tag och hittade en säljare i UK. Säljaren hade bra betyg ca 99% + och priset var billigt, 22 £ o 9 £ i frakt.

Tog nästan en vecka innan jag fick mina grejor och jag blev inte speciellt glad när jag öppnade paketet.

9 av 16 hade rost ,vissa mer o några bara lite
6 av 16 hade rester av metall på insidan av borren
8 av 16 hade slöa tänder
1 hade en böjd tand 😳

När jag kontaktade säljarn så svarade han inte så efter flera försök fick jag kontakta eBay och då svarade säljarn kort att jag kunde skicka tillbaka borren.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Även fast man kanske inte köper från kina säljare så är risken ganska stor att få piratgrejjer eller helt fel saker om man köper från UK.
då det är många fusk kina säljare utgår från uk.
 
Trist! :(
 
Tråkigt när det är rena skräpet man får. Jag har själv gjort den resan med dåliga Forstnerborr det slutade med att jag köpte bra men dom kostade avsevärt mer, men det är det värt om inte annat så för blodtrycket:)
 
Jag fattar fortfarande inte vad dessa skall vara bra för. Vad gör de bättre än cylindeborr, plattborr eller hålsåg? Behöver jag dessa? :)
 
Tidigare har jag använt forstner till bl.a. Spottar som ska fällas in i en skivar där hålet inte får vara genomgående. Sen får den oftast ett renare snitt.
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Trist, jag köpte Mitsutomo borr från Harald Nybord och de var inte rostiga men "kvalitén" är snarlik.
Skulle lämnat tillbaka dom om jag inte slarvat bort kvittot.
Undrar hur de gör dom, gjutna utan slipning?
Billiga ja prisvärda nej

Så här se mina oanvända ut (ursäkta bildkvalitén)
IMG_0130.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Om de är centrerade, inte vobblar när du sätter dom i chucken vilket de också kan göra (hur nu det är möjligt då de ser ut att vara svarvade :x ), så är det nästan mindre jobb att slipa upp dom med ett litet diamantbryne än att skicka tillbaka. Mina budgetborrar blev helt ok efter en omgång med brynet. Bra bara att se till att båda sidors skär ligger i ungefär samma nivå.
 
  • Gilla
Fredrik.engdahl
  • Laddar…
Har idag skickat tillbaka borren.

Dyr frakt till UK. 295kr med kollinr hos posten. Ännu dyrare hos schenker mfl. Hoppas jag kan få tillbaka pengarna i från paypals fraktservice
 
Köp festool om de har den storlek du behöver. Värt vartenda krona.
 
När jag hamnar i en sån här eBay sits där frakten överstiger mödan brukar jag påpeka detta, och lovar att lämna negativt om de inte löser det utan retur.
Det är den enda hävarmen man har som köpare, det och PayPal.
Det är inget generellt för uk, man får vad man betalar för från eBay tradera osv. oavsett land.

Jag köpte en likadan snöslunga som biltemas mittenmodell för 3500 (7000 på tema) på tradera så det var väl ett fynd men kvaliteten är ju inget som slår honda.

Batterier, digital lagring och allt man hade blivit besviken över att använda fler än den gånger vill jag klämma på innan man köper.
 
End skrev:
Köp festool om de har den storlek du behöver. Värt vartenda krona.
Knappast värt för att borra tio hål för spottar i taket tex. Så kan en hyres eller en med tillhörande hantverkare bara billigare :)

Jag gillar märkes men det ska vara sånt man använder något så när frekvent
 
Detta kitet jag köpte innehöll 16 st borr. Från 6 mm till 50 mm och kommer leta efter nya på eBay men kommer att vara mer kräsen.
 
Fredrik.engdahl skrev:
Detta kitet jag köpte innehöll 16 st borr. Från 6 mm till 50 mm och kommer leta efter nya på eBay men kommer att vara mer kräsen.
Problemet är ju att på Ebay kan du inte vara kräsen eftersom säljaren inte lägger ut bilder på de slöa och rostiga borrarna. Det enda du har att gå på är priset och det är ingen kvalitetsgaranti på Ebay:confused:.

Hela Ebay äventyret är en chansning. Jag handlar mycket på Ebay och har hittills haft tur med mina in köp. Av över hundra inköp så har bara tre varit sämre än jag haft anledning att förvänta men det har löst sig snabbt efter kontakt med säljaren. De är livrädda för negativ feedback.
 
Har handlat en del på eBay och har haft "tur" att köpa bra grejor men har den senaste 6 månaderna haft mindre tur och fått skitgrejor.

Bl.a. Söndriga kablar,grejor som ej kommit mm.
Tex beställde jag 10 st led gu10 från Kina. Fick grejorna men 4 var lösa i glaset så jag kontaktade säljarn och han lovade att skicka 4 nya. 30 dagar senare fortfarande inga nya. Ny kontakt m säljar som lovade att dom var på väg. Julen/nyår kom och fortfarande inga lampor. Nu svarade inte säljaren.
Tog kontakt m Paypal och dom tog beslut att jag skulle skicka tillbaka alla 10 o få pengarna tillbaka. Blev för omständigt så jag sket i det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.