Hej!

Någon som satt bastudörren i ett hörn tidigare?

Min undran är - hur reglade du/ni öppningen?? :x Kapade en regel trekantig eller litade ni på långa karmskruv snedskruvade
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


:rolleyes:
Jättetack för tips på förhand.
Erber
 
Regla upp väggen så du får ett vanligt hål för karmen i rätt vinkel. Ett sätt är att snedklyva regler och fästa mot de du redan reglat upp.
 
  • Gilla
erber
  • Laddar…
Jag hade skruvat på trekantslist på det du redan gjort(förutsatt att det blir rätt bredd för karmen. Annars får man flytta in/ut dina regler lika mc-kort tills det stämmer.

Trekantslist förutsätter att du vill sätta dörren i 45graders vinkel.
 
  • Gilla
erber
  • Laddar…
Får ta och testmontera dörren. Jag var väl inne på snedkapa regel. Men är ju lat av naturen. Hade hoppats på någon som direkt sa att "Nääää....dra bara långa karmskruv...mycket enklare" (y) :D
 
Har du plats kan du sätta hela reglar i rätt vinkel, du får då kanske flytta de som du redan har fäst lite i sidled och sedan måtta in de vinklade.
 
  • Gilla
erber
  • Laddar…
erber skrev:
Får ta och testmontera dörren. Jag var väl inne på snedkapa regel. Men är ju lat av naturen. Hade hoppats på någon som direkt sa att "Nääää....dra bara långa karmskruv...mycket enklare" (y) :D
Jag är också lat av naturen men jag hade inte velat sätta skivorna direkt i karmen och inte heller helt utan stöd närmast dörren.

En trekantslist är väl typ 7kr/m och sitter inte dörren helt 45 grader så är det iallafall i närheten. Utan list blir det ju typ 5-6cm gapande hål.
 
  • Gilla
erber
  • Laddar…
Hej! Lyckades du lösa problemet ovan? Jag står själv med samma utmaning - hur löste du det till slut?
 
Visa gärna hur du gjorde och hur det blev ....
 
Så här gjorde jag om det är till någon hjälp.
Snedkapade reglar som jag satt mellan karm och regel. Men tveksamt om de egentligen ger någon funktion. Att dra karmskruven direkt i regeln tror jag blir minst lika bra och lättare att isolera runt karmen. Allt täcks av panel sedan.
 
  • Inomhuskonstruktion av träreglar med snedkapade förstärkningar och isolering, före panelmontering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Snedkapade träreglar i ett halvfärdigt badrumsbygge med synlig dörrkarm och toalett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Popjohan
  • Laddar…
Kanon , det var nog exakt så jag såg det framför mig !
 
P Popjohan skrev:
Hej! Lyckades du lösa problemet ovan? Jag står själv med samma utmaning - hur löste du det till slut?
Jag kapade regel som en trekant och på så sätt monterade jag det. Sitter som en smäck. :)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.