Hej!

Har nyligen flyttat till ett hus som har blivit dränerat förra året med platonmatta och isolering, det som jag funderar på är att förra ägaren har isolerat med byggmax eps cellplast och inte med någon form av dräneringsskiva, dels är det något som går att få på dolda fel, jag märkte det nu när snön börjat tina och jag kollade under altanen.

resten av grunden är det ingen synlig platon matta men under altan är den synlig och då ligger platonmattan först och sen isoleringen utan på.

Står ju att den cellplasten som byggmax säljer är fukttålig så det kanske inte gör så himla mycket eller ska jag på sikt gräva upp skiten och lägga ner dräneringsskivor istället?

Vad kan hända på sikt om jag låter det vara?
 
Vad är det du ska få på dolda fel?? Platonmatta mot grunden och cellplast utanpå är ju inget konstigt.
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
tänkte mest att de borde väll vara en dränerande isoler skiva, och att det kan bli skador som följd att de inte är det och av den anledningen man kunde få det på dolda fel?
 
Nej, antingen har man platon och cellplast, eller också har man någon typ av isolerande dränskivor. Det finns alltså inget fel i det system du har.
 
Platonmattan är skyddet och cellplasten isoleringen. Platonmatta med typ isodränskivor utanpå är ju kaka på kaka.

Var tror du skadorna skulle uppstå??

Platonmattan enbart är ju ett system för skydd mot fukt i grunden, dränerande isolerskivor är ett annat system.
 
Skönt att höra :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.