Ja, fundera på att nöja dig med att måla om stommarna, det är ju ändå en sommarstuga som sagt....
Komplettera med ett rejält utekök istället, med arbetsbänk och diskho under skärmtak, samt givetvis en murad grill.

Underbart läge förresten!
 
Jag hade tänkt light men då jag ska flytta köket så måste det hålla ihop för nedtagning och flytt så att jag kan förvara det
under tiden jag fixar till stugan. Spånskivan i stommen håller inte för det trodde det var ett gammalt kök med limmad trästomme de håller för stridsvagn ;) Nu är det 3m kök jag behöver så det löser sig . Diskbänken ska jag behålla och
hitta ett kök ska nog gå bra
 
Stänkskyddet i köket gillar jag Det är en papperstapet med en glatt yta hittade en rulle då jag städade ut i garderoben
väldigt 60-70 tal totalt mot alla regler för stänkskydd. Har slängt det tillsamans med en massa annat skräp/kuriosa nu finns det väldigt fina 50tals möbler i stugan bla utemöbler och parasoll mm i nyskick så det är kul att kunna använda (y)
 
Sommarstuga är the shit!
 
Påskpyssel i stugan image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Man tager vad man haver sa kajsa varg gillar hur de användt en gevalia burk till att täta hål för vatten o avlopp i diskbänksskåpet image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bild på uppbygnad av innervägg spontade bräder och en våldsamt grov regel på 30mm image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Sista innerväggen riven . Stugan blev helt förvandlad från små bås till en stuga går ej att se så bra då det är så mycket saker i stugan att jag inte kan ta bild från rätt vinkel men nu är det bara ett rum på 31m2. image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
De hade fuskat när de la taket på stugan då kondensskydd under plåten inte finns därför har det kommit in lite fukt och lagt sig på den lägsta punkten i innertaket där de hade satt en ångspärr så fukten stannade kvar och sög in i det spontade undertaket det medförde en fin miljö för hästmyran att jobba i. Ska riva det med så då får myrorna leta efter annan mat . ( bild på hur myrorna har käkat en bräda i taket till samma konsistens som wellpapp) image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kes0
  • Laddar…
En fin trägårdsstol från 50-60talet i stugan image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
som hunden inspekterar otroligt sköna att sitta i synd att de bara finns 2st
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Har inte hunnit varit i stugan förra veckan då jag varit tvungen att vara på mitt jobb :p Är ledig den här veckan så nu hinner jag greja en del Hoppas att snön försvinner snart så att det blir mer lättjobbat och så man kan köra med bil ända fram till stugan blir mycket att köra till soptippen . Det skulle underlätta om man kunde köpa det man behöver iförväg oxå så att material m.m finns på plats när man ska börja snickra men nu är nog snön borta snart så då kan man fortsätta . Ska fixa ett tillfälligt förråd där jag kan förvara saker så att stugan blir tom ska använda lite spillvirke och pressening så att det blir ett tält så slipper man ha saker ute i regn o rusk :D
 
Nu var det länge sen jag var inne och skrev här så jag måste göra en uppdatering Naturligtvis så ligger jag rejält efter i tids schemat Dels för att vägen ner tilk stugan mer är en skogsstig som aldrig ville torka upp och så har det varit väldigt mycket jox med att få stugan att stå helt rakt innan jag börjar med taket och att det finns så mycket annat som man måste göra jaja känns ganska smidigt ändå att man bara kan låsa och åka när man jobbat klart . Tur att jag har gäststugan att vara under tiden (y)
 
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har köpt fönster till stugan på blocket
 
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
4st med bredd 11 och höjd 16 och 1 st 5x16
 
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett ekkök från ikea hitta jag på blocket alldeles för stort men jag använder de delar som jag behöver
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.