image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köpte en gammal sommarstuga förra sommaren och började renovera lite smått då den inte är i så bra skick eller rättare sagt den är i original skick från 1974 så det finns en hel del att ta i tu med men den är bra byggt så det är inget fuskbygge men jag har en del planer .Tänkte ladda upp bilder allt eftersom
ska se om jag hinner färdigt i sommar har börjat att riva innerväggar då de hade en förkärlek för små rum på 70 talet så känns den väldigt opraktisk . Kan man inte sätta text till bilderna eller har försökt men hitta ej hur man gör ?
Jag han iaf bygga en altan förra sommaren
Bild 2Stugan och gäststugan bilden tagen nere vid sjön
bild 3 utiskt från stugan
Bild 1 utsikt på kvällen från stugan därav den mörka bilden
Har hunnit bygga en altan sommaren 2015 och nu har jag börjat riva innerväggar i stugan ska göra ett ryggåstak i stora stugan den är rätt liten 31m2 invändigt 4.25x7.25cm och har lite lågt i taket 228cm ska göra 2st rum
ett sovrum 10m2 och ett kök/allrum 21m2 och sätta in stora fönster mot sjön i allrummet det blir högt i taket med ryggåstak drygt 340cm på mitten så det blir luftigt och fint stugan ligger ca 30 meter från sjön
ska bli en ny brygga oxå vad det lider
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Altan undermkonstuktion image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
vagnstycken under konstuktion image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Rivning pågår image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har inte kunnat tömma stugan på grejer då det är en massa snö kvar så det blir rätt mycket kaos i rivningen tur att man inte bor i stugan
Bara köksväggen kvar att riva ska dra ny el oxå då jag varit tvungen att riva det mesta och bygga en ny innerväg fast på ett annat ställe än de väggar kag rivit kommer bara att vara ytterväggarna kvar när jag rivit klart då det blir nytt tak image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kan väl tillägga att det var inte stugan jag föll för utan Det underbara läget Stugan ligger i Västernorrland med ett helt enskilt läge 15km från staden och 300meter från en mindre trafikerad fin asfaltväg det är vuxen skog runt om och sjönära så det förslår ca 30m till sjön kvällssol till efter 23 på midsommaren och bara fågelsång och granarssus som hörs ett riktigt super ställe att ladda batterierna på :) i Höstas så hitta jag kantareller cirka 20meter från stugan vilket även är ett + som jag inte visste när jag köpte stugan det finns sommarvatten och el i stugan men ingen riktig toa vilket jag föredrar då torrdass är smidigt med lite service och inget som fryser sönder på vintern .Närmaste granne är ca 200m bort genom storskogen så man är helt ostörd
 
Fantastiskt läge!
Ska bli kul att se vad du gör. Har själv en sommarstuga som är byggd slutet på 60-talet så det finns en del likheter.
 
Stugan har stått övergiven i cirka 15å så det blev mycket jobb med att röja sly och elda. Grässklipparen fick jobba hårt. då det inte var klippt eller gjort något åt gräset heller . Altan golvet hade snön knäckt förra vintern Rätt bra att hålla sedan 1974 ändå . Fick till en hyfsad grässmatta till slut blir nog bättre denna sommar
 
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
harry73
Jag kommer att följa tråden (y)
 
Åkte ut en sväng till stugan idag med tar bara 15min med bil så det går fort Jag började tömma köket var otroligt mycke grejor 4 flyttkartonger från Jula med porslin och en kartong med med grytor han inte tömma klart då jag började riva ner Elcentralen istället (packa grejor är inte riktigt min grej ;) . Han inte med så mycket då det bara blev ett par timmars jobb
men hunden var glad ändå
 
Köket innan jag började härja idag image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har rivit ut kylskåpet och den platsbyggda spånskive garderoben den stod i. Verkar tyvär som jag inte kan återanvända
köket då det är platsbyggt i spånskiva med dörrar från ett 50 tals kök som förlaga. Garderoben föll ihop som ett korthus när jag tog ut den image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Skulle iof kunna bygga egna stommar då jag har kvar alla dörrar och en stor garderobsdörr som jag kan dela av då jag behöver fler underskåpsdörrar. Känns som ett ikeakök inte riktigt passar i stugan men det är ju det där med tidsbrist som kommer att infalla om jag bygger egna stommar Kan ju hitta ett snyggt kök på blocket som passar oxå . Men då jag tänkt göra iordning ett badrum duschkabin och tvättmöjligheter i gäststugan under sommaren så blir det snål med tiden
ska iaf försöka skaffa en duschkabin den kan ju i värsta fall stå ute då jag skulle behöva flytta på gäststugan för att inte behöva dra varmvatten ledningar så långt . Man vill ju även vara lite ledig på sommaren kan ju vara skönt det med(y)
 
Räcker det inte med en light-renovering av köket då?
Måla om, byta handtag, vitvaror, bänkskiva och stänkskydd.
Man grillar ändå för det mesta i en sommarstuga :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.