Hej behöver lite kunskap/info.

Balkong 3.5m x 1.4m med en byggnadshöjd på 50mm, betonggolv, svagt svagt slutande utåt (perfekt för vattenavrinning. Tak ovanför.
Tänker mig tryckimpregnerad trall.

Är det helt omöjligt att bygga med virket 22x95 som regel och 28x120 som golv tillsammans med trallskruv 4.2x42mm

Självklart ligger "reglarna" 60cc. Tänkte även om man bygger en ram med reglar i så blir det ev stabilare.

Fungerar detta?
 
Kanske skall man vända på det och köra med 28x120 regel och 22x95 som golv?
 
varför inte dom klickplattor som finns på en sån liten balkong? Finns både bra och dåliga men det är ju enkelt.
 
På mitt jobb byggdes en terrass precis så, med samma dimension på trall och regel (typ 28x120). Det ligger bara på ytpappen (ca 100 m2), känns stabilt, glappar inget. En sak att tänka på är att många skruvar i rad på tunt virke kan spräcka den underliggande plankan, så de satte skruvarna förskjutet några cm. Typ då här:
trall.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Stefan1972 skrev:
varför inte dom klickplattor som finns på en sån liten balkong? Finns både bra och dåliga men det är ju enkelt.
Har tittat på det också. Ikea bla och väldigt mycket luft i golvet tyckte jag. Barn 6 och 8 tappar småsaker och där var det mycket luft.
Annars är det ett bra tips.
 
Frågan är om 22x95 samt 22x 95 blir för tunt/klent?

EDIT inser att jag klarar bygghöjd med 28+28 :)
 
Redigerat:
mintoluxen skrev:
Har tittat på det också. Ikea bla och väldigt mycket luft i golvet tyckte jag. Barn 6 och 8 tappar småsaker och där var det mycket luft.
Annars är det ett bra tips.
jo men dessa är ju bara lyfta upp och plocka bort det som fallit ner också........en platsbyggd grej sitter ju där den sitter.
 
Ja byggde med 22mm trall på min gamla balkong mest för balkongdörren öppnades Utåt. Det funkade bra men hade nog typ cc40 i botten. Men kör man 28mm överst så blire nog bra me cc60
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.