Man ska inte stirra sig blind på att en familj ska flytta in byt målgrupp till 2 vuxna med vuxna barn men ändå vill ha hus och försök få in den känslan i huset.
Kanske öppna upp och ta bort något sovrum istället det viktigare är vilken kännas du förmedlar i ditt hus så lovar jag att det finns en köpare
 
  • Gilla
Ellenkaramellen och 1 till
  • Laddar…
Är tanken att bara få villan sålt tror jag inte det är någon större vinst att bygga ut(tar tid och kostar en hel del).

En gäst WC med duschhörn är nog mer rätt. Vill man spara pengar skulle jag göra bara gäst WC och skippa dusch.

Sen kan det ju vara så att man måste sänka förväntningarna på vad man ska kunna sälja huset för.
 
  • Gilla
Ellenkaramellen
  • Laddar…
Hej! 7,5 kvm är i minsta laget. Ok för ett litet barn el gästrum. Två toaletter behövs oavsett mindre el större familj känner jag. Möjlighet till dusch på två ställen är viktigt för dom flesta som har tonåringar i huset. Tror att ditt hus passar mer för ett par än familj utifrån mitt behov. Nackdel endast en toalett tyvärr. Lycka till med försäljningen!
 
  • Gilla
Ellenkaramellen och 1 till
  • Laddar…
Tycker inte det ser så tokigt ut ändå . Är nog främst priset på huset som avskräckt köpare vill jag tro och kanske läget . Av vad man ser på baksidan verkar det vara lite naturskönt .
Att bygga om för att sälja kommer ju höja priset ytterligare men kanske fungerar .
Huset går med lätthet att göra till 5 rum och kök ser jag genom små ingrepp .
 
  • Gilla
Ellenkaramellen
  • Laddar…
Varför måste målgruppen vara just ett vuxet par med två barn? För just dem finns det andra hus som passar bättre. Men det finns väl många andra grupper av kunder?
 
  • Gilla
Ellenkaramellen
  • Laddar…
Tycker absolut inte det är förlitet! Bara förvaring och tvättutrymmet är bra så fungerar det för två vuxna och två barn skulle jag säga.

Förråd? Garage? Vind?

Vi bor två vuxna och tre barn, yngsta i vårt sovrum ännu, på 87kvm plus källare. Men skulle absolut klara oss utan källare, bara förvaring och tvättning fungerar i befintliga rum. Har tre sovrum, ett badrum med dusch och ett vardagsrum och kök som är separat från varandra. :)

Ditt hus är större än vad många barnfamiljer bor i när de bor i lägenhet!
 
  • Gilla
Ellenkaramellen
  • Laddar…
Två vuxna har oftast bättre betalningsförmåga än en ensam person. Jag funderar mest "högt" här. Inget hus kan tilltala alla. Ursprungsfrågan är egentligen om jag bygger ut, är det då smartare att sikta på 120+? Själv klarar jag mig med en mindre utbyggnad som landar på 115 kvm. Kostnaden för en utbyggnad kommer ju att göra att ett ev försäljningspris kanske blir på gränsen för en ensam person när den dagen kommer.
 
O
Jag hänger inte riktigt med känner jag.... (För lite mjölk i knoppen :D )

Vill du sälja? Och funderar du på att bygga ut för att kunna sälja? Eller funderar du på att bo kvar och bygga ut?


(Nä nu ska jag gå och återställa mjölkbalansen :D )
 
  • Gilla
Ellenkaramellen
  • Laddar…
Jag hyr ut idag. Jag funderar på den dag jag flyttar tillbaks alt. säljer det. Flyttar jag tillbaks vill jag förbättra genom att bygga ut så jag får två badrum, klädkammare och ett större sovrum till mig. Jag har haft det minsta med enbart plats för en 1.60 säng. Men bygger jag ut vill jag göra det strategiskt bästa. Om gemene man tycker att 115 kvm låter för litet för en familj är det kanske smartare att jag ökar på och bygger ut lite större än jag själv behöver.
 
Läget spelar ju en stor roll också tycker jag. Ligger huset väldigt centralt gör det inget att det är litet men flyttar man ut en bit så vill man ju oftast ha större.
 
  • Gilla
Ellenkaramellen
  • Laddar…
Jag byggde själv litet hus på 100 kvm men anlitade arkitekt så varje kvadratcentimeter är välplanerad. Den dag jag ev säljer riktar sig huset till ett par eller ensamstående - finns massor av sådana i vårt samhälle :rolleyes:

Jag ser egentligen bara ett "fel" med ditt hus och det är att där bara finns en toilett. Om du ska sälja är rådet att inte göra något alls och välja mäklare som kan finna rätt målgrupp. Val av mäklare och rätt prissättning är väl det som du hittills misslyckats med. Dina bilder ser mycket trevliga ut.
 
  • Gilla
johel572 och 2 till
  • Laddar…
andersmc skrev:
Varför måste målgruppen vara just ett vuxet par med två barn? För just dem finns det andra hus som passar bättre. Men det finns väl många andra grupper av kunder?
Varför bry sig om målgrupp över huvud taget? Inget jag skulle fundera över.
 
  • Gilla
Ellenkaramellen
  • Laddar…
Omöjligt att säga om det är bättre att bygga ut för att locka vissa typer av köpare....isf kan du ju lika gärna bygga ett stort garage och hoppas på någon som letar stort/bra garage och är mindre intresserad över planlösningar och antal sovrum...
 
  • Gilla
Kaeg och 1 till
  • Laddar…
Hur gick det. blev det sålt?
 
Appendix Appendix skrev:
Hur gick det. blev det sålt?
Appendix Appendix skrev:
Hur gick det. blev det sålt?
Nej. Jag och barnen (tonåringar) flyttade tillbaks och konstaterade efter ett tag att det fortfarande funkar för oss. Och jag har bestämt mig för att bo kvar tills jag blir utburen.
Satsade på att göra vid trädgården istället. Två nya uteplatser, större infart, grusgångar, rabatter, ny gräsmatta och växthus.
Och inom 5-7 år har båda barnen pluggat klart och flyttar (förhoppningsvis) ut, och då är det fortfarande perfekt för mig.
Kul att du frågade, måste jag säga.
 
  • Gilla
Klabbarparn och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.