En klädnoppare är väl en pryl som man använder under ett par minuter och därefter kopplar ur och lägger undan? Inte kan väl den utgöra en brandfara? Om du tror att den är en brandrisk så är väl försäkringen det minsta problemet?
 
Moving
Avemo skrev:
En klädnoppare är väl en pryl som man använder under ett par minuter och därefter kopplar ur och lägger undan? Inte kan väl den utgöra en brandfara? Om du tror att den är en brandrisk så är väl försäkringen det minsta problemet?
Det är nog mer om prylar utan S/CE lämnas inkopplade och orsakar brand som bolagen kan krångla.
 
För mig låter det orimligt att försäkringsbolaget skulle neka ersättning därför att en apparat inte är CE-märkt. Principen skall ju vara att det måste till vårdslöshet eller avsiktlig skada för att de skall neka ersättning. För närmare besked måste du nog kontakta ditt försäkringsbolag.

Jag vidhåller att du i första hand bör oroa dig för brand och undvika att använda apparater som du tror kan orsaka brand. Detta i stället för att använda apparater som du misstänker är farliga och oroa dig för om försäkringen gäller.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Jag tycker du ska oroa dig för frun mera, elchock och brännskador.

Protte
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Det finns nog inget som säger att det är förbjudet att använda icke S eller CE-märkta prylar. Det är förbjudet att sälja dom inom EU men det är ju en annan sak.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Jag har gillat de inlägg som sammanfattar det jag själv skulle skrivit. :)
 
MultiMan
Är man sugen på lite mer kinesiskt säkerhetstänk så kan jag tipsa om denna:

[video=youtube;EViyccc2t9w]https://www.youtube.com/watch?v=EViyccc2t9w[/video]
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.