A
På 60-talsflerfamiljshus med liknande metallräcke har man ofta en presenning eller markis "vävd" mellan spjälorna. Det är ju en enkel lösning men man tappar ljusinsläppet.
 
Vi satte myggnät istället för markis när vi bodde i lägenhet. Höll bra (iallfall de två åren vi bodde där)och släppte fortfarande igenom en del ljus.
 
Kompostgaller eller nätstaket, sätts fast med väderbeständiga buntband. Klipps lätt bort vid ommålning eller när barnen är tillräckligt stora.
 
Jag var helt inne på att sätta ett nät likt kompostgaller, men efter att jag läst fahlis kommentar så började jag tveka.
Jag vet att plexiglas verkar vara den bästa lösningen men också helt klart den dyraste.
Jag fann denna lösningen, http://www.kidsafeinc.com/cardinal-15-clear-outdoor-deck-shield-for-child-safety/ dock från USA och då dyrt med frakt. Men borde det inte finnas liknande plast på rulle i Sverige?
 
Läste en tråd för ganska länge sedan här på BH om en kille som istället för glas hade satt någon slags plast, långt bak i mitt huvud ringer ordet kariba-plast, var iaf ganska billigt och såg på kort bra ut.
 
Polykarbonatplast kanske? Används ofta som skydd på hockeyarenor. Segt, slagtåligt men något mer lättrepat än plexiglas.
Ett vanligt användningsområde för den plasttypen är CD och DVD. Försök bryta sönder en så'n …
Vanliga varumärken är Makrolon.och Lexan.
 
Mirakelmilla, tackar! Där verkar det finnas ett alternativ som kan funka 👍🏼

image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Åh, vad kul att vara till lite nytta.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Det blev ett balkongnät från Kariba plast. Fastskruvad med reglar på båda sidorna på väggen. Det blev bra och barnsäkert 👍🏼
Ett plus va att det även skyddade från vind.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Thomas_Blekinge och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.