Kan ju medela att bilen är helt oskadd, blev dammig på nummer plåten
 
Stefan N skrev:
Intressant fall, om man jämför med tex att man kör på sin andra bil man har utgår ingen ersättning så det ska bli intressant att höra vad bolaget har att säga.
Que?
Så om man råkar köra mot bil nr 2 med bil nr 1 så utgår ingen ersättning?
Definitivt ingen bra affär att göra så men jag vet inte om jag tror på det.
 
Fixa själv vibbarna fick även jag, efter att ha prata med en polare som jobbar med grund å murarbeten.
Han sa typ att ja inte skulle oroa mig förmycke om de,
Och att det går att lösa med puts å försöka å trycka tillbaka stenarna.

Jag trodde vid en första blick att hela väggen lutade in men var som tur bara 2 stenar.

Han påstod oxå att grunden antagligen är byggd på ransonerings betong eller cement så där av sämre kvalitet gentimot nyare och även äldre hus.
 
Jag har fått ersättning för skador på bil #2 när bil #1 kanade iväg i isig backe...
Gällande väggen så tror jag att det bara är att banka tillbaka blocken och sen putsa på nytt.
 
  • Gilla
basseboa
  • Laddar…
Lider med TS över skadorna på huset, men uttrycket "parkerade hårt mot" är väldigt roligt. En spännande variant av det mer vanliga "krockade". ;)
 
  • Gilla
Öfremora
  • Laddar…
Detta var det jag ville höra typ,.
Hadde lite svårt å somna i natt pga jäkla klantighet.
Första olyckan/ krocken sedan körkort införskaffades,.
 
Man vill ju gärna inte erkänna att man krockat lixom ;)
 
MrPlow
Jag tror att du måste köpa ny pulka.
 
Pulkan borde i vilket fall vara "annans egendom" (barnets) och gå på trafikförsäkringen. :)
 
Känns som om det lika väl kan vara hemförsäkringen i det här fallet. Med de flesta har ju samma bolag på dem, så det torde inte vara ett problem.
 
Det enklaste är nog att fixa detta själv, trycka tillbaks stenarna, lite fog och putsa om. Man slipper höjda försäkringspremier och en massa tjafs med bolaget också.
 
Jag har dåliga erfarenheter av sprickor i väggar av det slaget. Jag hade en som stod ovan jord och rasade tillslut. Så mitt råd är att göra något åt det så fort som möjligt.
 
Kommer att ordnas under påsk helgen då ska stenarna tryckas tbx och sprickorna skall fyllas och putsas på både ut å invändigt
 
Jo många som säger att jag ej skall nämna detta för försäkringsbolaget,.
Ska trycka tbx stenarna och fylla sprickorna å putsa både in och utvändigt,.
Va som en kompis sa, rasa inte väggen in då du brassa bilen i den så lär den inte rasa nu häller.
Å man har ju sett hur mycket som en rivnings kula tar bort innan de rasar oxå, så allt för oroad är jag ej.

Har doc lärt mig en läxa av detta,.
Plocka alltid ur panten ur bilen.

Är glad att ja inte kom in på gården så som ja brukar å pallnita framför huset,.

Då hadde nog rubriken lyde lite annorlunda,
Typ
Nybliven ofrivilligt garage infart i källare tillkom i all hast,

Iofs så hadde det sätt lite coolare ut med en halv volvo sticka ut ur huset,. Tror ja bara skulle fyllt skiten med fogskum å mura runt där de drar.
 
Redigerat:
Väntar nu på besked ifrån byggfirma
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.