Jäklar 2 timmar sedan så skulle jag rulla ner bilen från 2 ramper å tro på fan så har ja lagt en oöppnad cola i bilen som så lägligt plaserat sig under broms pedalen.

Resultatet av detta vart ca 5 km/h rätt in i grunden på mitt gammla hus.
 
  • IMG_20160319_174524.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ju kanske inte allt för illa ut,....
Men insidan ....
 
IMG_20160319_171908.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vad tror ni som är lite kunniga,.
På me lite spackel å färg å å puts, eller riva kåken å bygga ny
 
Var också tacksam att det inte satt ett barn i pulkan.
 
De kan man säga att jag är,
Grabben var inne,. Skulle aldrig ha kört ner bilen om han var i närheten.
 
  • Gilla
Kustvägen
  • Laddar…
Är bilen påställd och försäkrad är det väl vid ett sådant här tillfälle man ringer sitt försäkringsbolag?

Mvh, Magnus
 
D09
basseboa skrev:
Jäklar 2 timmar sedan så skulle jag rulla ner bilen från 2 ramper å tro på fan så har ja lagt en oöppnad cola i bilen som så lägligt plaserat sig under broms pedalen.

Resultatet av detta vart ca 5 km/h rätt in i grunden på mitt gammla hus.
Det var inte så att du skulle impa på ungarna med pulkan och så gick det lite för fort ner för pulkabacken?

Nä. Men försäkringsbolaget är väl närmsta väg att gå om bilen var påställd. Annars så be någon kunnig inom konstruktion ge en bedömning.

Jag är alltid orolig för det man inte ser. Stenarna är synligt men vad mer kan ha gett med sig i stöten
 
  • Gilla
Maximum Justice Attack och 1 till
  • Laddar…
axn skrev:
Är bilen påställd och försäkrad är det väl vid ett sådant här tillfälle man ringer sitt försäkringsbolag?

Mvh, Magnus
Frågan var väll mer är man körd eller går det att reparera
Ja klart bilen är i gång så att säga.
 
Ska ta det med trygghansa på måndag,
Ser i källaren att 2 stenar har flyttat sig ca 2 cm,
Tror ej huset faller ihop men oron finns ju alltid
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
basseboa skrev:
Ska ta det med trygghansa på måndag,
Ser i källaren att 2 stenar har flyttat sig ca 2 cm,
Tror ej huset faller ihop men oron finns ju alltid
Det är nog inget som faller ihop men inget man vill släppa till framtiden heller. Speciellt inte om man har försäkring.
 
Jaha, jag fick lite "fixa-själv-vibbar" (säger nog mer om mig än dig) och ville bara påminna om att nyttja det försäkringsskydd du har.

Utan att vara sakkunnig är jag helt övertygad att det där går att reparera. Om det är träbjälklag kan det ju i (allra) värsta fall jämföras med ett avancerat syllbyte - hissa upp huset och mura om grunden. Lycka till.
 
Jag har inget å tillföra tråden, men jag e nyfiken på hur bilen ser ut.
 
Intressant fall, om man jämför med tex att man kör på sin andra bil man har utgår ingen ersättning så det ska bli intressant att höra vad bolaget har att säga.
 
Stefan N skrev:
Intressant fall, om man jämför med tex att man kör på sin andra bil man har utgår ingen ersättning så det ska bli intressant att höra vad bolaget har att säga.
Det var min tanke också, det här kan bli mycket intressant.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.