mattiasp skrev:
Det är ju så tokigt att man tror att det är någon form av prank. Kanske några kompisar som skojar till det inför att Lelle skall fylla jämnt, eller gifta sig eller något?
Jo jag klurade på det också innan jag skrev inlägget men det verkar lite långsökt. Det är trots allt en ganska begränsad skara som kan komma o hämta 200kg borrmaskin och som är intresserade av densamma. Jämför med det klassiska pranket att lägga ut en bil till kraftigt underpris där "alla" hör av sig.
 
Det är kanske frugan som ligger bakom det hela? Hon har kanske tröttnat på att herr Strand kallas "lilla älsklingen" eller liknande, när hon själv aldrig får höra det...
 
Har försökt ringa 4 ggr :p han måste ha stängt av telefonen eller nått.
 
Vilken gullig liten svarv :)
 
Något såntdär skulle man haft.... rum för.
 
DennisCA skrev:
Något såntdär skulle man haft.... rum för.
Den där är ju hur liten som helst Dennis, den får du ju in breved planhyveln ;)
 
Tyvärr där har jag en högtryckstvätt och annat grejs. Jag måste också tänka på att lämna rum för en större hyvel i framtiden, en dedikerad hyvelbänk ska även in där. Och jag har en träsvarv jag vill flytta på... Tar upp en arbetsbänk just nu...
 
DennisCA skrev:
Tyvärr där har jag en högtryckstvätt och annat grejs. Jag måste också tänka på att lämna rum för en större hyvel i framtiden, en dedikerad hyvelbänk ska även in där. Och jag har en träsvarv jag vill flytta på... Tar upp en arbetsbänk just nu...
Jo, så är det ju, men ställ den i vardagsrummet då? Jag har mina två träsvarvar i vardagsrummet och en bordsfräs som köksbord :)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Ja om jag vill prova på singellivet igen kan jag ju göra så :D
 
DennisCA skrev:
Ja om jag vill prova på singellivet igen kan jag ju göra så :D
Vilka partners ni verkar ha, du är inte den första som säger så. Här var det tjejen som tyckte att bordsfräsen blir ett bra bord :D haha Svarvarna används inte så dom får stå i vardagsrummet tills jag har plats för dom i verkstaden :D haha
 
  • Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
Lambr1 skrev:
Askersund diverse gamla verkstadsmaskiner . Ska bort sätt priserna själv. [länk]
Ja, jag hade ju gärna tagit svarvarna... :)
 
DennisCA skrev:
Något såntdär skulle man haft.... rum för.
Blomqvistsvarvarna är faktist inte så stora. Klämde in min på en yta där detidigare bara stod en hylla. Den är 1200 bred, behöver lite utrymmer på vänstersidan för att komma åt dreven men om man har något lågt/man kan flytta där så löser det sig. Tyvärr lite djup, typ 600 eller så eftersom motorn sticker ut bakåt. Trevligare med modellen med variator och motorn i underskåpet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.