Husägaren87 skrev:
Har hört det, men det priset finns inte än :)
Har kollat på dewalt dw770..
Men den kanske är i klass med bosch grön, typ pcm8..
Nej den är ljusår bättre än Bosch grön , men sjl är mycket bättre än dw770.
Kolla med hornbach dom har både Bosch och dewalt i sitt sortiment och dom har prisgaranti
 
5395:- på Lindarn.se nu.
 
FredrikR skrev:
5395:- på Lindarn.se nu.
Okej, får köra till hornbach och kolla, störigt att dom inte har nån bra hemsida..
Men om dom har samma paket där, men lite dyrare, så får man 10% på det billigaste priset och då landar jag på 4855:- vilket är helt ok 😊
 
Känns onödigt att lägga så mycket pengar på ett bord, jag tycker Biltemas är helt ok för hemmasnickaren.
 
trattalask
Det känns litet tycker jag. En bredd på 223cm gör det ganska bökigt när man sågar långa reglar. 4400-4800mm är väl inga ovanliga längder när man håller på här hemma.
 
E
Dw770 finns på rean på proffsmagasinet.se och kostar 2000 spänn, bra maskin för riktigt bra peng. Köpte en igår till vårat nyköpta hus! Det är ju en av fördelarna med att köpa hus har jag märkt. Det går inte att ha för många verktyg. 👍
 
Jag har ett GTA3700 och har haft glädje av både längden och stabiliteten.
Bordet ska klara 250kg.
 
Någon som testat Nikos (hitachi) ? sågbord ? tänkte då på 015.
Köpte grannens Metabo 216 för en 500kr, så är inte så sugen på att lägga så mkt mer än ca 1000kr på ett bord..
och ang längden så kan man ju böka till det med rullstativ.
 
Aeroabuser skrev:
Någon som testat Nikos (hitachi) ? sågbord ? tänkte då på 015.
Köpte grannens Metabo 216 för en 500kr, så är inte så sugen på att lägga så mkt mer än ca 1000kr på ett bord..
och ang längden så kan man ju böka till det med rullstativ.
Polarn har ett sånt, osäker på modell, men Niko.
Tror han är nöjd med det, han har en GCM8 på det.
 
Aeroabuser skrev:
Någon som testat Nikos (hitachi) ? sågbord ? tänkte då på 015.
Köpte grannens Metabo 216 för en 500kr, så är inte så sugen på att lägga så mkt mer än ca 1000kr på ett bord..
och ang längden så kan man ju böka till det med rullstativ.
Jag hade ett Niko 015 till min hitachi-såg.
Fungerar bra men när det blir lite tyngre reglar (tryckat 145/195x45 tex) så blir det en jäkla balansakt. Jag körde med löst rullstöd, då gick det okej!
Lätt att flytta och bära med sig iaf!

Sålde dock sågen och bordet till förmån av en kapex och dewalts de7023 går inte att jämföra i stabilitet ( men inte heller i pris)
 
Jag flyttade till första huset för 8-9 månader sedan. Trotts att vi gjort en del saker själva så har jag inte behövt köpa så värst mycket men detta har jag haft mest användning av :

Skruvdragare : Bosch GSR 14,4-2 Li
Motivering : Detta är utan tvekan det mest använda verktyget jag har, helt klart långt över min förväntning. La ner ganska mycket tid innan köp, provade en rad olika, både 10,8v(Bosch GSR 10,8-2 Li) och 18v(Bosch GSR 18 V-LI Compa). Använder till till att skruva ihop möbler, borra hål i trä, skruva upp inredning på väggar och tak m,m m,m. Anledningen till att det blev just 14,4 trotts att många anser att det är ett onödigt steg är främst vikten i förhållande till kraften. Visst drog GSR 18 i skruvar och borrade hål något snabbare/starkare men för mig motiverade det inte den extra vikten. GSR 10,8 imponerade för sin lilla storlek men hade givetvis inte en chans mot GSR 18 V så därför kände 14.4 som ett rimligt mellan steg. Sen kan man fundera på det där med 18 v för andra maskiner så som trädgårdsredskap men då hade jag troligen valt helt annat märke, ex Makita. Nu på senare tid har jag köpt en Makita 18 V för att jag fick den för 1000 kr, det märks att den är något starkare än 14.4 maskinen men jag väljer hällre att jobba med 14.4 v maskinen på grund av smidigheten. Anser inte att skillnaden i styrkan är avgörande då den är så pass liten men visst kan det finnas jobb som kräver det lilla extra men då är frågan om inte en sladdriven blir bättre.

Borrhammare : Makita HR2610
Motivering : Man behöver inte något jätte starkt för att borra i betong(som vi har i källaren) men en borrhammare är ett måste har jag fått lära mig den hårda vägen. Just den modellen jag köpte är en billigare variant men den har vad som behövs plus lite till. Man kan ställa om att den ska endast hamra, endast borra eller både och. Imponerad av hur mycket man får för pengarna(1300 kr) men jag misstänker att det finns en hel del anledningar till att även köpa finare maskin, dock inga jag stött på än.

Laser : Bosch GLL 2-15
Motivering : Lät som något som kunde snabba upp arbetet, misstänkte dock att jag skulle använda den minimalt. Det visades sig dock att den används nästan lika mycket som skruvdragaren! Den underlättar en hel del jobb, det behöver inte bara vara att hänga något rakt på väggen utan slår man om den i fast läge så kan man ex använda den i tak och liknande för att få raka fina linjer. Använde den även vid plattläggning för att försäkra mig om att jag höll mått(fick aldrig slagband att fungera särskilt bra).

Multimaskin : Bosch GOP 300 SCE
Motivering : kapa listor och liknande på plats. Samtliga fönster på huset har listor som går för långt ner och därmed får de röta, för att åtgärda det på rimligt vis så tänker jag att man använder en multimaskin. Har dock än så länge endast använt den för att kapa lite listor vid plattläggning så egentligen har den inte kommit till så mycket nytta än tyvärr.

Dammsugare : Kan bara säga, köp inte Biltema Våt- och torrdammsugare WD 1200 om du ska dammsuga finare damm! Funderar just nu på kärcher NT35/1 eller WD6 P.

Förövrigt har jag klarat mig bra med befintliga verktyg.
 
Nu ska snart mitt senaste inköp köras för första gången 😁
Måste bara köpa en adapter från dammsugaren till sågen, har bara stoppat in den tillfälligt nu.
JPEG_20160410_110304_-1836556269.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Snyggt! :)
Men vilken konstig färg det är på dammsugaren? :D
 
Hehe ja det fick bli en Kärcher 😌 bauhaus prisgaranti 👍
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.