Hur bevisar jag att mina dansvänner från Litauen gärna hjälper mig med altanen mot att få låna huset om någon har synpunkter?

Jag känner mig skurkaktig utan att veta vad som ev. är fel och utan att veta hur jag bör agera.

Kan någon arg farbror med elaka ögonbryn komma och gorma och skrika? Vad gör jag då?

/Emmis
 
hjälper mig med altanen mot att få låna huset
Denna frasen gör dig till "skurk" men om de bor hos dig och hjälper dig som vänner gör så är du ingen "skurk"!
Det är viktigt att du inte påvisar att det finns "motprestationer" för arbetet som de hjälper dig med oavsett om de kommer ifrån Litauen eller Sverige.
 
Ja just det.
Mina Litauiska vänner tyckte att det skulle bli jätteroligt att få komma och hälsa på, dansa och fiska och hjälpa oss en vecka med vårt altanprojekt. De vill ju så gärna visa hur händiga de är gentemotoss med tummarna mitt i handen.

/ Emmis
 
Kulturellt utbyte..... ;)
 
Det är verkligen medryckande att se våra vänner sprudla av energi när de kommer och besöker oss.
De trivs verkligen tokbra här på vår salta västkust.

/Emmis
 
Tänk bara på att det är du som är arbetsgivaren (ansvarig) försäkring är bra då olycksstatestiken är hög i byggsektorn

 
Don't worry be happy! Det är inte Murphys lag som gäller här.....

 
RilleRock
Calle Anka skrev:
Don't worry be happy! Det är inte Murphys lag som gäller här.....
>Den gäller överallt ;D
 
Du och dina baltiska vänner ska ju ha fest imorgon!
Bäst att alla hjälper till så altanen/dansbanan är klar!
 
Emma-maria skrev:
Hur bevisar jag att mina dansvänner från Litauen gärna hjälper mig med altanen mot att få låna huset om någon har synpunkter?

Jag känner mig skurkaktig utan att veta vad som ev. är fel och utan att veta hur jag bör agera.

Kan någon arg farbror med elaka ögonbryn komma och gorma och skrika? Vad gör jag då?

/Emmis
Du behöver inte förklara något alls. Det är oft bättre att inte säga något än att nästla in sig i lögner Be den arga farbrorn gå hem och slå sina barn eller något. ;)

mvh
David
 
Javisst är det ok att hålla på så här då är vår välfärd snart raserad!

Nyligen åtta polska skogsarbetare fick 25kr i timmen för arbete i sydsverige Köparen av virket Maa såg fick betala 300kr/tim till den entrepenören man anlitat.

Så ska vi medverka till sådan lönedumpning/raserande av kollektivavtalen så kan Sverige snart hälsa hem!!!!

Man ska inte sitta på grenen man sågar av..................

>:(
 
synvinkeln skrev:
Javisst är det ok att hålla på så här då är vår välfärd snart raserad!
:surprised: Vilken välfärd? ???

 
Immobil skrev:
:surprised: Vilken välfärd? ???
Menar du på fullaste allvar Immobil, att du inte tycker att det finns någon välfärd i det svenska samhället i gemen? ;) :)

MVH//Christina.
 
byggimpert skrev:
Menar du på fullaste allvar Immobil, att du inte tycker att det finns någon välfärd i det svenska samhället i gemen? ;) :)
>:( Ja! ;) Med risk för att bli avstängd säger jag inte mer. :-X
 
Är benägen att hålla med Immobil så långt att skattetrycket inte motsvarar välfärden som finns.... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.