Hej alla!

Är ny här så ber om ursäkt om några av uttrycken jag använder låter konstiga :p
Det är som så att vi hade två små rum med en vägg i mellan. Vi rev ner väggen för att göra det till ett enda stort rum. Efter att ha rivit ner väggen så märker vi att ena rummet hade ca 5cm högre golv än det andra.

Så vi rev bort gamla golvet och lade ny undergolv. Längst upp har vi spånskivan. Nu till problemet som är att på de utmarkerade platserna är det nya golvet några mm lägre än plastgolvet bredvid.

Hur gör vi bäst för att jämna ut golvet samt täcka den lilla glipan i mellan?
Värt att nämna är att det ska läggas laminat golv över allt sen.

Bifogar min proffsiga skiss ;)
golv.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Den rätta vägen är nog att riva bort undergolven på båda golven och skruva ett nytt regelverk på det gamla för att få allt i nivå.
 
Problemet är att båda golven i grunden består av massor med sand, cellplast sedan spånskiva på.
 
Ligger golvreglarna alltså löst i sanden? Det är vanligt att det med tiden blir sättningar i sanden där man går ofta. Det bästa är att jämna till sanden för att lösa grundproblemet. Den andra varianten som är sämre är att fylla ut de låga ställena med spackel
 
Det ligger inga reglar i sanden. Utan I grunden är det betong. Sen fuktspärr, sen är det sand och på sanden ligger cellplasten. Därpå är det spånskiva och så ser det ut på båda sidor. Det enda jag gjorde var att tömma lite av sanden för att sänka ena sidan.

Kan man hälla på flytspackel på de platser som behöver jämnas ut och i glipan ?
 
Tror nog att du ska ta upp golvet och lägga om det från början, då får du ett flytande golv i nivå över hela rummet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.