För att kolla upp reg-nummer så måste man gå via betaltjänsten mywallet. Men Comviq har inget avtal med mywallet (bisarrt nog) Så min fråga är om det finns andra vägar till att kolla upp reg-nummer?
 
Dracula skrev:
För att kolla upp reg-nummer så måste man gå via betaltjänsten mywallet. Men Comviq har inget avtal med mywallet (bisarrt nog) Så min fråga är om det finns andra vägar till att kolla upp reg-nummer?
Skicka regnumret i ett SMS till transportstyrelsen, 72503, så får du namn och ort på ägaren!
 
sinuslinus skrev:
[länk]
de har uppdaterat det där nu och man kan få uppgifter på mail, tyvärr fungerar inte den gamla fråga på annat fordon längre utan man får gå via den här :
https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb
 
  • Gilla
Tallguy196
  • Laddar…
galento
Den gamla adressen funkade nyss för mej i alla fall,men ska spara den nya också,tack.
Har man tillgång till fax kan man ju få de senaste ägarna mm den vägen.
 
jag kanske var lite otydlig men den nya mailfunktionen fungerar ju inte den vägen, det var bara så jag menade.
 
Om det bara är info om bilen du är ute efter, så finns appen "Biluppgifter". Där finns dock bara ägaruppgifter av typen " ägs av 53-årig man i Kisa".
 
peternicklas
HasseTeknik skrev:
Om det bara är info om bilen du är ute efter, så finns appen "Biluppgifter". Där finns dock bara ägaruppgifter av typen " ägs av 53-årig man i Kisa".
I från den appen kan du begära fulla uppgifter, kostar 3:-
 
snowballtwo skrev:
Skicka regnumret i ett SMS till transportstyrelsen, 72503, så får du namn och ort på ägaren!
Det är ju just detta som inte går, eftersom Transportstyrelsen använder betaltjänst via Mywallet.
 
Stefan1972 skrev:
de har uppdaterat det där nu och man kan få uppgifter på mail, tyvärr fungerar inte den gamla fråga på annat fordon längre utan man får gå via den här :
[länk]
Kanon! :
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.