Jag har en skärm som har skärmen mot söder, och jättefina fönster där som också är mot söder. Det gör det hela lite ljust när man vill använda skärmen.

I fönstren sitter vanliga svenska persienner (drag och vrid, typ). Det är blåsigt på utsidan och det är blommor på insidan.

Vilka hemautomationslösningar med eller utan nya persienner finns det för att mörklägga de fönstren utan att ha någonting på in- eller utsidan glaset? Alltså inuti fönstret (eller film på glaset, eller nya glas), eller någonting som kan kontrollera svenska persienner, eller nya persienner som har hemautomationslösning?

Jag tittade lite på elektriska persienner (solid state), men de verkar bara finnas för arkitekter just nu.

Rullgardiner går alltså bort.
 
Du vill ha ngt motoriserat mellan glasen?


Mirar skrev:
Jag har en skärm som har skärmen mot söder, och jättefina fönster där som också är mot söder. Det gör det hela lite ljust när man vill använda skärmen.

I fönstren sitter vanliga svenska persienner (drag och vrid, typ). Det är blåsigt på utsidan och det är blommor på insidan.

Vilka hemautomationslösningar med eller utan nya persienner finns det för att mörklägga de fönstren utan att ha någonting på in- eller utsidan glaset? Alltså inuti fönstret (eller film på glaset, eller nya glas), eller någonting som kan kontrollera svenska persienner, eller nya persienner som har hemautomationslösning?

Jag tittade lite på elektriska persienner (solid state), men de verkar bara finnas för arkitekter just nu.

Rullgardiner går alltså bort.
 
Finns ju plisse,persienn, och rullgardin som du kan montera mellan glasen. Men är där tillräckligt avstånd?
Somfy har en trevlig batterimotor.
 
Har du länkar till de där? Jag hittar just inget.

Det finns persienner mellan glasen nu, men av den svenska sorten som är jobbig att styra med motor (skulle behöva 8 motorer till 4 rutor...). Om det finns en rullgartin som får plats mellan glasen vore det suveränt.
 
Får du bara plats med rullgardinen så kan du ha batteriröret på insidan. Då drar du kabeln i den gamla genomföringen för persiennen.
Rekommenderar dock en väv som klarar temperaturskillnader bra.
Dickson Sunworker Blackout.
Ps Solcellspanelen är inget måste.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.