Hm. Jag är mer orolig för brandrisken om du eldar med ved / pellets kan ev gnistor studsa i huven och ramla ner bland damm i ventilationskanalerna. Jag trodde man drog pipor från kaminer/pannor upp genom huven? Eller är det jag som ser fel att du har rökrör kommer upp som är de vilka nätet tar i?
 
-RB- säker på att det är en sån modell? Vår ska inte gå att skjuta åt sidan, öppnas uppåt "som en kista" typ om jag fattade rätt (har dock inte provat).. och din ser likadan ut ju.. (men iof gör väl alla nästan det..ser likadana ut alltså i övrigt..)

Dålig stil att inte säga till om trasig takpanna.. lätt att åtgärda men kan skapa elaka onödiga problem som trasiga.. :thumbdown:
 
Cicaro skrev:
Hm. Jag är mer orolig för brandrisken om du eldar med ved / pellets kan ev gnistor studsa i huven och ramla ner bland damm i ventilationskanalerna. Jag trodde man drog pipor från kaminer/pannor upp genom huven? Eller är det jag som ser fel att du har rökrör kommer upp som är de vilka nätet tar i?
Det är 2 st ventilationskanaler och ett rökrör från braskaminen. Hm, f-n så går det tydligen när man anlitar proffs.
Någon mer som har input kring detta?

Får ringa sotaren i morgon...
 
Snigla skrev:
-RB- säker på att det är en sån modell? Vår ska inte gå att skjuta åt sidan, öppnas uppåt "som en kista" typ om jag fattade rätt (har dock inte provat).. och din ser likadan ut ju.. (men iof gör väl alla nästan det..ser likadana ut alltså i övrigt..)

Dålig stil att inte säga till om trasig takpanna.. lätt att åtgärda men kan skapa elaka onödiga problem som trasiga.. :thumbdown:
De sa att det är bara att skjuta den åt sidan... Jojo. Jag blir sällan arg, men nu kokar jag :mad:
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
-RB- skrev:
De sa att det är bara att skjuta den åt sidan... Jojo. Jag blir sällan arg, men nu kokar jag :mad:
Ja. Såg inte den trasiga pannan.

Skit när det lämnas sånt. Man kan informera iaf om man är på språng till nästa.
 
Börjar ordna upp sig i pannrummet. Väntar på besked från kommun ang bergvärmen

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Mvh fremax
 
  • Gilla
jockeping och 2 till
  • Laddar…
D09
Skiftat några doslock

Ändrat så en dörr öppnas innåt istället..

Vet inte hur jag tänkte när jag planerade men den krockade med badrumsdörren.. Riktigt irriterande

Edit

Lillgrabben har slaktat dörren ( massa märken )

Är det någon speciell färg som behövs?

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
D09
Gjort iordning för växlingen av komposten så nästa tar vid nu 👍

Fick ett ryck och spacklade lite i den gamla lagningen efter kaminen.. Stört mig på att jag har haft material och verktyg hemma i säkert 2 år men det har inte blivit av.. Men nu jävlar 😈


image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jumos och 3 till
  • Laddar…
8
Sjukt dålig att uppdatera på rätt dag :confused: men detta hände igårkväll iaf.
Frun har målat som bara attans på väggar och tak dagarna innan. Så igår tömde vi gästrummet/lekrummet och satte igång med läggning av klickgolv även här. Klar samma kväll så väldigt nöjd, inte så stort rum och inga konstiga sågningar.

IMG-20160316-WA0015.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG-20160316-WA0014.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG-20160316-WA0013.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Jumos och 3 till
  • Laddar…
DSC_0592.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skidsäsongen närmar sig slutet verkar det som, längdskidorna är utbytta mot löparskor.

Tog tag i monteringen av boxliften som stått i garaget nån månad. :)
För mycket grejer ivägen på den sidan så boxen fick lyftas av och bäras in.
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Jag har under två kvällar lagat en spricka i ekbänkskivan :)
1. Tejpade botten på sprickan som stopp.
2. Fyllde med extra hård Epoxy.
3. Upprepade proceduren och fyllde det som sjunkit med Epoxy.
4. Slipade av hela bänkskivan med K120 följt av K240.
5. Smaskade på Herdins bänskiveolja.
6. Silikonade insidan av diskhohålet.
7. Återmonterade allt.

Blev riktigt bra och bör hålla ännu bättre :) Skadan känns inte med fingret och är heller inte iögonfallande på något vis.
DSC_0652.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersPS och 7 till
  • Laddar…
Monterat ihop högskåpet till badrummet, och behöver sambon eller fyra armar för att montera det så det får vänta till morgondagen. Bestämde mig för att montera toaletten istället. Konstaterar att avloppet inte är 130 mm utan 120 = jag har fel manschett. Nu packar jag ihop och åker hem!
 
Redigerat:
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Skruvat in lite envägsskruvar runt treglasfönsterna för att försvåra utplockning av fönsterkasetterna. Stoppar ingen tjuv som verkligen vill in men kanske försvårar och får skurken att välja något annat hus istället.
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
D09
Spacklat lite, fått på en vända färg..

Märkligt.. Spackel och färg hemma men tummen satt fast i röven i två år 😳

Hämtat upp nya högtalare på posten..

All credit till www.Sumo.se köpte ett större gäng högtalare av dom och 1 av dom hade en transportskada. Reklamerade den och fick ett nytt paket omgående. Öppnade paketet och fick 1 extra högtalare 😳👍🏼


image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite lek o lär med grabben också...



image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vad är det för bok D09? Jag har en gudson som älskar teknik, och det måste man ju uppmuntra!
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.