Hej,

Rätt svar: 2. Min motivering måste ändå bli Intresse! Jag (vi) håller på med ett nytt kök, sedan studietiden har det varit hopplock av allt möjligt. Nu är det inte bara kök som behövs utan allt från tallrikar till skärbrädor ock knivar. Vilken lyx om vi med en gång fick tag i en brännare?! Christian
 
Svar: 16 cm

Då skulle jag ändå få chansen och motivationen att lära mig en andra efterrätt jag kan tillaga. Min chokladmousse med Drambouie är grym, men variation är bra.
 
Svar 16 cm

Lyxa till efterrätten eller kanske vardagsrätten med lite "snabbgrillat" vore kul att göra och skulle nog impa på både man och grannar
 
Den är så snygg att den kan stå framme och inspirera. (Vilket min gamla blå gasobrännare inte gör..)
 
PS 16 cm
 
Brännaren är 16 cm hög. Jag har så länge velat ha en gasbrännare och skulle bli väldigt glad över att få den och de fina skålarna.
 
En sån där har jag velat haft länge. Den skulle ge en tuch åt helgernas finmat. Svar 16 cm
 
Svar: 2
Jag dejtar en helt underbar man som är överförtjust i crème brûlée! Om jag skulle kunna bjuda honom på egengjord crème brûlée så skulle jag få hans hjärta att slå volter! För vägen till mannens hjärta går ju genom magen! Eller hur?!
 
Svar 2
En sådan brännare skulle både passa i köket och i verktygslådan .
 
Svar: alt 2 16cm
Hej!
Jag är en 13 årig tjej på pappas konto. Han såg denna tävling och tänkte direkt på mig.
Efter som jag är ofta i köket och gör min egna lilla grej. Har tjatat på mamma & pappa efter varje gång jag har sett ett sånt här kitt (och med så fina skålar). Efter som jag älskar créme brulée så skulle det varit kul att få lära sig göra det själv hemma. Sen få överraska familjen med en riktigt god efterrätt! Citron paj med gyllen brun maräng topp skulle också sitta fint.
 
Svar: 2) 16 cm

Min dotter fyller 16 i april. Hon har vunnit Arlas kladdkakerace och varit med på audition till Sveriges yngsta mästerkock. Hon har vunnit baktävlingar i tidningar och i höst börjar hon på gymnasiet, Restaurang- och livsmedelsprogrammet. På hennes önskelistor står inte tekniska prylar, smink och kläder … utan köksgrejer. En brännare har hon önskat sig länge, men jag är väl en lite för orolig mamma för att våga ge henne en. Fast nu är hon ju faktiskt snart 16, och med tanke på vad hon ska gå för gymnasieprogram, så kommer hon ju att vara tvungen att lära sig hantera en brännare förr eller senare i alla fall. Vill gärna föregå detta moment och överraska henne. Hon skulle bli alldeles överlycklig, som ni förstår :)
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
Svar: 16 cm
Vilken superbra idé
till en som gillar kvalité,
stilrent, snyggt och användbart
hoppas det blir jag som tar´t!
 
Denna veckan har vi en prylfattig köksrenoverare, en social gottegris och en blivande konditor/kock bland vinnarna i veckans tävling. Vi säger stort grattis till Christian_75, J-stedt och Roli! Hurra hurra!

christian_75: Min motivering måste ändå bli Intresse! Jag (vi) håller på med ett nytt kök, sedan studietiden har det varit hopplock av allt möjligt. Nu är det inte bara kök som behövs utan allt från tallrikar till skärbrädor ock knivar. Vilken lyx om vi med en gång fick tag i en brännare?! Christian

J-stedt: En brännare är ju perfekt till just creme brulee (vilket får stavas på detta lite enklare sätt). Tanken på maränger, gratänger och annat smått och gott - som fastrostade muttrar - dyker upp i mitt huvud.
Här öppnas möjligheter till det där sista, pricken över i:et. Har man ett matlagningsintresse men begränsad ekonomi, så gläds man lite extra åt de nya hjälpmedel man förmått skaffa. Nu senast en sifon, och då inte en endast för grädde, utan en värmetålig som ger möjligheter till skum och fluffiga såser. Bra redskap ger möjligheter till kulinariska finesser som inte behöver vara dyra i sig själva. När döttrar, släkt och vänner har möjlighet att komma på besök så vill man naturligtvis helst bjuda på något lite extra. Så visst har tanken på en gasbrännare funnits, men det finns annat som bara måste prioriteras. Jag skulle alltså inte bli besviken om jag vann denna.

Roli: Hej! Jag är en 13 årig tjej på pappas konto. Han såg denna tävling och tänkte direkt på mig.
Efter som jag är ofta i köket och gör min egna lilla grej. Har tjatat på mamma & pappa efter varje gång jag har sett ett sånt här kitt (och med så fina skålar). Efter som jag älskar créme brulée så skulle det varit kul att få lära sig göra det själv hemma. Sen få överraska familjen med en riktigt god efterrätt! Citron paj med gyllen brun maräng topp skulle också sitta fint.
 
  • Gilla
J-stedt och 2 till
  • Laddar…
Det är inte varje dag jag vinner prylar. Inte ens varannan dag.
Men, faktiskt, jag var en av de tre vinnarna!

Här ska det bli hembränt!
 
Tack så mycket för vinsten den första faktiskt. Nu längtar hela familjen efter dom goda efterrätterna som kommer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.