P
uppe till höger...
men tänk att det ser förjäkligt ut om du inte har djupa brunnar.
Är det inte bättre att köpa en ny kaffebryggar med timer inbyggt?
 
TheStills skrev:
uppe till höger...
men tänk att det ser förjäkligt ut om du inte har djupa brunnar.
Är det inte bättre att köpa en ny kaffebryggar med timer inbyggt?
Tack.
Vi ska byta ut hela köket och byta plats för kaffekokaren. Sitter ingen dosa där så blir ändå till att sätta en ny. Denna borde väl funka? (65mm djup): http://www.eldirekt.se/elmaterial/elinstallation/infallda-dosor/elko-multidosa

Har en halv-ny Mocca-Master så inte sugen på att byta.
 
Dessa uttag har en glassäkring på 8A av någon konstig anledning. Alltså max runt 1800w.

Jag har fått demonterat ett par stycken hos kunder där man kört vattenkokare och liknande.
 
tommib
Andreas La Motte skrev:
Dessa uttag har en glassäkring på 8A av någon konstig anledning. Alltså max runt 1800w.

Jag har fått demonterat ett par stycken hos kunder där man kört vattenkokare och liknande.
Gissningsvis är det för att reläet och/eller styrkretsen som man kan klämma in i den där lilla saken inte går att få klassat högre (till en rimlig peng)
 
Man ska inte lita alltför mycket på timers - varken lösa eller inbyggda. Jag har två gånger varit med om att de inte stängt av (lös timer) så jag drar ändå ut kontakten när jag lämnar hemmet.
 
souba skrev:
Har haft schneiders i 3-4år nu till kaffekokare och funkar utmärkt:) [länk]
Den länken går inte till en timer. Schneider har inte vägguttag och timer för en infälld dosa vad jag vet. Däremot har de det för dosor i kombination men jag har bytt trasiga timers flera gånger. Min erfarenhet säger att de gamla mekaniska timerarna (hur säger man timer i plural??) höll mycket bättre.
 
Redigerat:
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
Müssli skrev:
Den länken går inte till en timer. Schneider har inte vägguttag och timer för en infälld dosa vad jag vet. Däremot har de det för dosor i kombination men jag har bytt trasiga timers flera gånger. Min erfarenhet säger att de gamla mekaniska timerarna (hur säger man timer i plural??) höll mycket bättre.
länken utbytt:)
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
sjobergsson skrev:
[länk] denna har vi och tycker den fungerar rätt bra men som yonna sa så kan ju alla timers hänga sig i på läge så att lita för mycket på dem är dumt.

EDIT: Det är ju dock inte gjort för djupa brunnar utan det sticker ju ut lite, vi har inte stört oss på det men det är ju en sak att tänka på.
Den hade jag missat! :)
Ser ju iof nästan utanpåliggande ut.
 
[OTE=sjobergsson;2434378]http://www.elbutik.se/product.html/exxact-timer-med-integrerat-uttag?category_id=15237 denna har vi och tycker den fungerar rätt bra men som yonna sa så kan ju alla timers hänga sig i på läge så att lita för mycket på dem är dumt.

EDIT: Det är ju dock inte gjort för djupa brunnar utan det sticker ju ut lite, vi har inte stört oss på det men det är ju en sak att tänka på.[/QUOTE]

Med en 60mm djup dosa kan man få den helt infälld och bygger då endast 12mm.
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.