Har du kvar ritningen så kan jag hjälpa dig att skala om den. Lägg bara upp den i tråden och skriv hur stor den skall vara så fixar jag det.
 
Har inte kvar den ritningen längre men ska kolla upp Draft Sight som du rekommenderade o ta allt från början igen. Men kommer förmodligen att behöva en del hjälp så tack på förhand Robert!(y)
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
otr skrev:
Ok. Men har pratat med dom på verkstan o han säger att om jag bara fixar en ritning i dwg i skala 1:1 så blir det ingen ritningskostnad. Har skickat in en ritning i dwg tidigare o det enda dom sa var fel var skalan men inte att själva ritningen skulle ha innehållit några fel
Skicka ett PM med din mail så kan jag skala om filen åt dig
 
Ok ska börja med detta just nu. Får se hur det går. :)
 
Nej nu gav jag upp! Nu gick trailversionen på konverteraren från typ jpg filer till pdf filer ut. Inser att trailversioner inte räcker för att jag ska hinna lära mig detta o orkar inte heller hålla på o leta nya hela tiden så kollade priser på sådana program o det absolut billigaste för ett cad program var 2500kr vilket förstås inte blir rimligt för att skära ut två figurer. Nä, detta får nog vara.
 
Du kan ju rita upp den på papper, skriv dit lite mått och ta ett kort på den så är det snabbt gjort att göra en dwg av den
 
Skulle denna bild duga med mått på figuren som utskuren? Om inte, vad saknas då?
Namnlös.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
otr skrev:
Skulle denna bild duga med mått på figuren som utskuren? Om inte, vad saknas då?
[bild]
Det duger bra...sätt ett mått på den så kan jag lägga in den i rätt skala
 
Tja det var ju två figurer o här är då andra. Fisken ska från nosspets till längst bak på stjärtfenan vara ca 50cm o ugglan ska från längst ut på ena vingspetsen till andra vingspetsen vara ca 70cm. Dom ska skäras ut ur samma plåt o kanske det går att göra på en o samma gång om jag nu inte begär för mycket.
Returcherad.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Helt enkelt superbra! Behöver du någon ritning av djur, byggnader etc gjord för hand på papper o du inte gillar att göra sådant själv så säg bara till.:)
 
Vad bra att det funkade😃 Jag hojtar till om jag behöver hjälp med handskisser👍
 
Nice!
 
O dom större är då dom jag fått utskurna o är riktigt nöjd med resultatet. :)
001.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
yonna och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.