Har inte hittat något fräsbord i vilket en Bosch handöverfräs passar.

Någon som har några tips?
 
Hej Saxpy!

Jag ser att flera tittar men ingen svarar. Att svar uteblir beror nog på att Du inte angett vilken fräsmaskin Du äger. Du kanske kan visa en bild på den.

per
 
Tror du i stort sett kan köpa vilket bord du vill, de flesta är universal och passar de flesta maskiner.

Känner du att du har lust och ork att bygga ett eget fräsbord så har pernitta som skrev tidigare skrivit en bra tråd om hur du bygger ditt eget.


Men skriv gärna vilken modell du har som sagt så kan du säkert få något matnyttigt tips.

/AB
 
Det där bordet från Nyborg funkar enligt dem inte för Boschen, iallafall inte den jag har POF 1100AE. Det var därför jag inledde denna tråden om det var någon som hade samma fräs, dock glömde jag ju att skriva vilken det var i inledninge... :-[
 
Det fungerar faktiskt överraskande utmärkt med ett egenhändigt gjort, som nämnts tidigare. Jag tog ett gammalt köksskåp och borrade ett lagom stort hål på ovansidan. I övrigt följde jag Pernittas tråd om fräsbord. Det tog cirka en timme att göra.

/Rudi
 
Hej!

Classe Clas har lärt mig hur man lägger in bilder, och låt mig testa genom att lägga in ett par som tidigare har visats.

pic000129bu.jpgpic000153st.jpg

Ge akt på att fräsmaskinen är monterad med stänger som enkelt kan dras ur. Sen är det bara att lyfta bort den om man vill ha den lös.

Till spånutkastet har jag anslutit en gammal Volta med ny motor, och den håller effektivt rent.

Tillverkar Du själv så ta till bordet ordentligt. Så stort som möjligt!

per

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.