Hallå! Köpt hus och behöver fixa till fasaden. Det är baspanel (z-panel) ståendes, vissa bräder är rötskadade upp till 5 cm nedifrån, på vissa väggar är de bara 1-2 brädor mitt i som har lite rötskador hur byter jag dessa smidigast?

Känns väldigt onödigt att få riva borta ca 5 meter panel från höger för att byta dessa två men det kanske är enda sättet?

Skarva kan ju funka men är ju inte det bästa.. Tips?
 
S
Instämmer med föregående. Spikutdragare ska det vara.
Jag använder denna från JULA. Den gör hammaren överflödig.
 
Jojo men de sitter ju kilade i varandra tänker jag, de är ju z-panel så de sitter ju under/över hela vägen?
 
fast ja de klart de går ju att dra ut kom jag på nu om man bara bänder från rätt ända, suck på mig haha
 
Tips!
Förlägg om möjligt arbetet till ett tillfälle när det har varit torrt ute i flera dagar, så att panelen är så torr som möjligt.
 
  • Gilla
MagHam och 1 till
  • Laddar…
S
är ju bara halvspont.
är det jobbigt gör ett eller två snitt i panelen med cirkelsågen eller likvärdigt
 
  • Gilla
gustav89
  • Laddar…
Jo Goforit ska ju tvätta och så först sen får de väl torka lite innan ja byter, skrapar resten och sedan börjar måla :)
 
har du ingen utdragare borra med en 12-15mm hålsåg runt spiken ock späck biten med en mejsel obs utan centrumborr
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.