Akahigi
Finns det någon renofräs/betongslip som kan köra både fräs och diamantslipklinga? Gärna 125mm snarare än 80.

RG80 från festool finns, finns det någon annan?

Ska slipa ca 60m2 betonggolv och en oherrans massa lättbetongvägg. Var inriktad på en betongslip, typ Bosch GBR 15 CAG men jag blev rekommenderad fräs för väggarna (?)
 
Vi har ett antal Hilti vinkelslipar med en dammkåpa för slipning på jobbet, kan kolla modellbetecknig når det är dags att jobba igen
 
Akahigi
Funkar de även att sätta frässtål på?
 
Akahigi
Hiltin verkar ligga runt 26000kr, det blir lite saftigt för mig 😀
 
Jag känner att jag inte riktigt förstår vad du vill ha, alla betongfräsar jag sett är stora klumpiga saker som rullar på golvet, slipar finns även i den storleken, sen så har vi vinkelslipstora (125mm) betongslipar, (inte den på hiltis sida som heter DG150). Är det fogfrässtål du vill sätta på? typ http://www.byggtillbehor.se/Fogfras-8-mm/article
 
Akahigi
Akahigi
Svar från Bosch:
Val av diamantskivor til GBR 15 CAG
Ditt ärende* :
Hej!

Ska slipa olika underlag och undrar över vilka koppar som är lämpliga:
1 Betonggolv med gammalt våtrumslim på
2 Betongplatta tidigare ej avslipad (grov eventuellt ojämn)
3 Betongvägg lättbetong, med beklädnad i form av våtrumstapet, vanlig tapet. Eftersträvar avseende 3 en hög finish.

Svar:
För dina jobb ett och tre skulle 2608600258 Best for Protective Coating passa, med en 2608600261 Best for Universal Turbo som avslutning av jobb tre. För jobb två skulle 2608603312 Standard for Concrete räcka. Alternativt skulle du kunna använda 2608603313 Standard for Concrete Turbo för jobb två och som avslutning av jobb tre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.