Brännaren är alltså 16 cm hög (alternativ 2) som flera konstaterat.
En ovanligt elegant brännare, för övrigt. Trevligt med de lika eleganta droppskålarna.

En brännare är ju perfekt till just creme brulee (vilket får stavas på detta lite enklare sätt). Tanken på maränger, gratänger och annat smått och gott - som fastrostade muttrar - dyker upp i mitt huvud.
Här öppnas möjligheter till det där sista, pricken över i:et.

Har man ett matlagningsintresse men begränsad ekonomi, så gläds man lite extra åt de nya hjälpmedel man förmått skaffa. Nu senast en sifon, och då inte en endast för grädde, utan en värmetålig som ger möjligheter till skum och fluffiga såser.
Bra redskap ger möjligheter till kulinariska finesser som inte behöver vara dyra i sig själva.
När döttrar, släkt och vänner har möjlighet att komma på besök så vill man naturligtvis helst bjuda på något lite extra.
Så visst har tanken på en gasbrännare funnits, men det finns annat som bara måste prioriteras.

Jag skulle alltså inte bli besviken om jag vann denna.

(Jag skrev i en tidigare tävling ett tämligen välkomponerat rim, utan resultat, så det tänker jag inte försöka med igen.)
 
Hej,
Svar 2, brännaren är 16 cm hög.

Crème Brûlée en vårens budbärare
som bjuder lenhet och kras mot gommen
Snön droppar ner från taken.
 
Hej!

Svaret på frågan är: 2. 16 centimeter

Ja som alla vet är det inte lätt när svärmorsbesök nalkas. Vad ska man hitta på... Sist vi var på restaurang var berättade hon att creme catalan var en favorit från den tid hon spenderade i Spanien som ung. Jag vill vinna denna fina brännaren för att kunna bjuda henne på denna rätt!
 
svar: 2. 16 centimeter

Jag skulle vilja vinna denna till mig och min kille som ska flytta ihop. Vill gärna göra första natten i huset något speciellt. Varför inte fixa en trerättersmiddag och bjuda honom på någon god dessert :D


bloodsband@live.se
 
Svar: 2 16 cm.
Skålarna skulle behövas här, brännaren är jag lite osäker på men något område att använda den borde jag komma på
 
Svar: X

Vi har ju egentligen redan ett créme brulée kit, problemet är att det aldrig använda. Skålarna är de där klassiska runda som inte passar övriga servisen och bränner flyttade snabbt ut i verkstaden och kom inte tillbaka till köket efter det...
Det vore verkligen kanon med ett nytt kitt så vi äntligen kan börja servera denna underbara desert.
 
Svar: 16 cm

Creme brûlee helst på varje kalas
men jag har aldrig kunnat bränna av med gas.
För mig bedrövliga puddingar till dessert,
situationen oftast prekär.
Slutsats att dra:
Gasbrännare måste man ha.
 
2. 16 cm :)

Älskar att göra egen crème brûlée, så den här hade gjort den mycket snyggare än den är nu :)
 
!6 cm
'Vore kul att kunna bjuda på en annorlunda efterrätt
 
Svar: Den är 16 cm

Jag har ofta tittat på Mettes bakprogram i TV och beundrat hennes skicklighet men även de trevliga formarna som hon använder. Det skulle vara trevligt att få servera sommarens desserter med hjälp av detta kit.
 
Svar: 16 cm, alltså alternativ 2.

Det här vore en höjdarvinst, för jag älskar verkligen creme brulee - med alla duttar över rätt bokstäver. ;) Men...

... det är lika bra att jag är helt ärlig:
Maken tycker att en gasbrännare vore helt förfärlig…
Han säger ”Onödig pryl som tar plats. Vad ska vi med en sån??”
Han har ju inte fattat nåt, jag suckar bara ”Kära nån…”

En gasbrännare är ju en av husets nödvändigheter,
lika viktig som kaffebryggare, kastruller och tapeter.
Men jag anar att hans tvivel skulle vara helt väck
om jag fick överraska honom med ett "creme brulee-knäck"
 
Svar 2
Efter otaliga timmar framför tv och alla roliga mat- och bakprogram inser jag att ingen kök är komplett utan en riktig gasbrännare. Nu blev jag sugen på brylepudding med knäckig yta.....
 
Brännaren är 16 cm hög:wow:!

Och min äldsta dotter, 17 år, går på ett gymnasium i Ystad och hon går programmet för konditor, skulle vara rätt så kul att få ge henne de här sakerna till henne, så hon kan bjuda oss på Crème brûlée. Tack för en fin hemsida och vi är nöjda med de saker som vi köpt av er, bra kvalite´och hållbarhet!

Mvh Anders
 
Svar: 2

En sån där brännare har jag velat ha länge, men inte riktigt kommit mig för att unna mig själv. Med en sån kan vi ha enkla goda efterrätter i de fina skålarna varenda helg!
 
Svar: 2

Motivering:
Detta set gör mej i gasen,
nästan rena rama extasen.
Blir eld och lågor och vill vinna,
för jag är en dessertälskande kvinna.

Lottie
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.