Vinn gasbrännare och 4 designskålar från Blomsterbergs

gasbrannare.jpg

Servera din crème brûlée med stil! Denna veckan har tre personer chans att vinna varsin gasbrännare med fyra tillhörande droppskålar från Blomsterbergs. Gasbrännaren är en smidig variant med justerbar flamma som tänds elektroniskt. Droppskålarna är designade av välkända Mette Blomsterberg, och tillhör hennes egen produktserie Blomsterbergs.

Totalt värde cirka: 2 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur hög är gasbrännaren i kitet?


1. 14 centimeter
X. 15 centimeter
2. 16 centimeter

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 18 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Blomsterbergs. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Blomsterbergs för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
srednaave
  • Laddar…
Svar: 2. 16 centimeter

Motivering: Detta kan ju låta lite smått bisarrt, men jag och min fru har i dagarna beslutat att vi skall separera och hon älskar crème brûlée, så detta hade blivit en perfekt "avskedspresent" när hon flyttar till eget boende.
 
D09
Svar 2

Vore perfekt att fixa till maten, ta med gasolen ner till källaren och sedan tända vedpannan med den 😇
 
Svar 2

Det där är en perfekt present till min kräsna mamma.
 
Svar: 16cm

Åh, jag som har önskat mig en gasbrännare i många år nu! Jag älskar att baka och är galet förtjust i efterrätter men varje gång jag tänker att nu är det minsann dags att köpa mig en gasbrännare och testa att göra crème brûlée, så har någonting annat kommit emellan som har slagit hål på budgeten totalt. Så jag hoppas verkligen på tur här! Såpass att jag slänger med lite rim i min motivering ;)

Så som jag har tjatat
tjurat, gnällt och gnatat
en gammal tändsticksask är inget att ha
det är ju en riktig gasbrännare det ska va!
För bakar och står i köket gör jag ju jämt
men ”ge mig créme brülee!” säger sambon bestämt
så jag håller tummarna att jag kan få en brännare på detta vis
och med fyra droppskålar till är det ett oemotståndligt pris!
 
Svar 2 16 cm.

En sån här hade varit perfekt att ta med sig till landet där det bara finns mikro och kokplattor. Tänk att kunna ta nyplockade jordgubbar och varva med rabarber eller något annat. Sen kunna klicka på maräng över och bränna av den. Det skulle sätta guldkant på många saker. Dessutom kan jag ju nyttja detta till att göra perfekta goda creme brulee som nog sambon skulle uppskatta jättemycket, det är hans favoritefterätt.
 
D
Svar 2.
När nya köket är klart så hade passat med en sådan för laga till lite nytt gott.
 
16 cm
Det är precis vad jag behöver till créme bruléen eller när marängen ska brännas av.
 
Svar 16cm
Har en polare som alltid ska flambera när han ska visa upp sig lite.
Nu fyller han år i maj och då blir det säkert dags igen när de bjuder på kalas.
En gasbrännare skulle ju vara en perfekt present till honom så kan han bjuda på en spektakulär efterrätt också.
 
Svar: 16 centimeter

Motivering: Jag skulle vilja ta min matlagning till en hetare nivå och prova på rätter som jag bara sett tv-kockarna göra :)
 
Vi älskar crème brulee, och har därför genom åren ägt ett flertal, mer eller mindre "säkra" brännare!
Efter att en gasoltub, till en av de större brännarna, läckt i ett av våra köks-skåp, åkte denna helt enkelt ut...(med fasa för vad som kunde hänt om den exploderat.....)

Tyvärr har det varken blivit crème brulee eller någon ny brännare efter det....
Därför, hade jag med stor glädje vunnit denna fina, moderna och säkra brännare,
för att på nytt, tryggt och säkert, kunna laga vår älsklings-dessert :)

Svar: 16cm
 
Redigerat:
den är 16 cm

Crème brûlée är en av älsklings desserterna, det är dock bökigt att bränna av med grillen i ungen
En brännare skulle göra allt mycket smidigare, att sen få dom snygga dessertskålarna som extra bonus skulle göra allt perfekt
 
Svar: 2

Denna brännare är något som skulle passa mig!
Till matlagning, tinande av frysta lås, tändande av eld mm.
Hoppas på turen i denna tävlingen!

Fin hemsida förresten, väldigt trevlig inspiration och varor som erbjuds.
Min fru och ena dotter är stora fan till Mette!
 
Svar: 2, 16 cm.
Älskar att göra allt här hemma som har att göra med händerna.
Lagar mat, Bakar, Snickrar, Syr, Mekar, Sköter elektroniken, Tar hand om plantorna/trädgården och en massa mer saker som kräver lite tankeverksamhet och som man kan bli bättre på med träning :)
Älskar även att ha bra utrustning och verktyg och sånt som är lite "special".

Har länge velat köpa en sån här riktig brännare men då flickvännen tycker att 300kr+ är för mycket för en citat "-Tändarjävel" så har min utforskning på detta område tyvärr inte blivit utforskat än.
Hoppas nu att Byggahus och Blomsterbergs vill öppna några nya dörrar för mat och bak upplevelser med detta kit :)
 
Svar: 2 16 cm.

Denna vinst har verkligen ”det”,
efterrätten blir trendigt het.
Inget krångel med ström,
sladdlösa verktyg är min dröm!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.